שאל את הרב

יאוש מהחיים?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 29/07/09 13:02 ח באב התשסט

שאלה

שלום .

קודם כל תודה רבה שאתה מפנה מזמנך הפנוי..

אז ככה..אני לא יודעת איך להסביר מה שאני מרגישה.. אבלל זה כאילו אין טעם.. למה בעצם? מהזה כל העולם הזה? התנדבויות, ערכים, עקרונות .. פסדר. אבל מה הלאה? אחרי שרכשתי את כל זה ואחרי הכל.. מה הלאה? מה החיים האלה? מה המטרה? סתכלי.. את הולכת לביה"ח .. את רואה זקן בן 80 בצד אחד. והורים שהרגע נולד להם תינוק בצד שני, שמחים, קורנים מאושר.. ואת מסתכלת על שני אלה.. אותו זקן לפני 80 שנה נולד, הורידו אותו לפה לעולם הזה, אמרו לו לך תעשה כמה סידורים ותחזור.. אבל מה הקטע? לא אמרו לו מה לעשות!! וזה משגע!! כאילו.. למה אני פה?? מה היעוד שלי?? מה יש אח"כ?? אני רואה חוסר טעם.. אולי צריך לנצל הכלל כל עוד אנחנו כאן ?? ואולי לא.. סליחה, בטוח לאא.. אבלל עדיין אני מרגישה ירידה רוחנית עצומה!

תשובה

בס"ד
שלום רב!
המפתח להבנת כל השאלות שמעסיקות אותך הוא המשפט החותם שלך: "אני מרגישה ירידה רוחנית עצומה!".
לעתים קרובות אנחנו מוטרדים מדברים שברגש אבל אנחנו לא מודעים לכך, נדמה לנו שהבעיה היא בשכל: כאילו שאלות מטרידות אותנו אבל האמת היא שהשאלות משקפות מצב של עצבות.
כאשר עצובים מרגישים שאין ערך לחיים. כאשר עצובים מתמקדים בזקן החולה ומתעלמים משמונים שנות יצירה שהיו לו, להקים משפחה, להשפיע בחברה, ללמוד תורה ולקיים מצוות.
הקשיבי לעצמך היטב היטב, נסי לזהות מה מקשה עלייך את החיים הנוכחיים. מה מעציב אותך.
האם קרה משהו לא טוב? האם נכשלת במשהו? האם היו לך אכזבות קשות בזמן האחרון? האם את בודדה? דברים מסוג זה נוסכים עלינו עצבות. אם תזהי את סיבת העצבות שלך תוכלי להתמודד אתה.
גם אם החיים קשים אבל יש לנו כוחות להתמודד עם הקשיים, ואנחנו עומדים בכך, במקרה כזה החיים הקשים הופכים להיות מאתגרים, הם מצמיחים ובונים את האישיות, מתוך כך החיים הופכים להיות שווים וחשובים.
אבל לך כנראה אין כרגע הכוחות להתעצם ולהתמודד, ולכן תוקפת אותך עצבות וממנה החיים נראים קודרים והשאלות הקשות עולות.
מכל מקום, כאשר החיים שמחים ומאירים אז הטעם הטוב שלהם הוא התשובה לכל השאלות שלך. מתוך השמחה באה גם העליה הרוחנית.
לכן המטרה הראשונה שלך היא לצאת מהעצבות ולבא לשמחה. מתוך כך תבואי גם לעליה רוחנית וממקום של עוצמה רוחנית גדולה כל השאלות הללו פשוט יתמוגגו ולא יטרידו אותך.
מצורף קישור לשאלה דומה שהשבתי בנושא. שם יש הרחבה בעצות המעשיות כיצד לצאת מהעצבות
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=182124

כתבות נוספות