שאל את הרב

חתונה בציבור הדתי לאומי

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 06/12/10 18:04 כט בכסלו התשעא

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני חוזר בתשובה מזה כבר כמה שנים (היום בן 18) ולמרות שצברתי ידע רב בתחומי היהדות עדיין שאלת הנישואין בציבור הדתי לאומי (שאליו אני מתיימר כבר תקופה מסויימת להשתייך) היא תעלומה בשבילי שכמובן לא ניתן למצוא לה תשובה בספרים.

בציבור החילוני העניינים מאוד "ברורים" (בהעדר מילה אחרת) מתחתנים בגיל מאוחר אחרי תואר ומציאת עבודה ואז אין את הבעיתיות של פרנסה ומציאת מגורים (יחסית). אך לא כך בציבור הדתי במתחתנים בגיל מוקדם הרבה (וגם אני לא חושק בחתונה בגיל מאוחר).א. ורציתי לשאול אך בדיוק זוג צעיר שמתחתן מסתדר ? הרי לאחד מבני הזוג לפחות אין עבודה והוא לומד (וזאת בהנחה שההורים עזרו בעניין מימון החתונה והמגורים) ,איך הם מסתדרים ?

ב.עוד שאלה שרצית לשאול היא באיזה שלב נראה בעיני הרבה השלב האידאלי לחתונה אם המסלול שלי מתחלק ללפני צבא,אחרי צבא ולפני תואר ,באמצע תואר ,אחרי תואר ולפני עבודה וכו' ?

ג.ושאלה אחרונה היא האם חברות ארוכת שנים (למטרות נישואין) היא דבר אפשרי מבחינת ההלכה,והאם הדבר אפשרי פרקטית ? כמו שאמרתי אני בן 18 ולכן אני שוקל את הכיוונים הללו.

תודה !

תשובה


ב"ה,

לשואל שלום,
א. שאלת איך זוגות דתיים מסתדרים אחרי החתונה?
אין נוסחה אחד לשאלה הזו גם אין מודל אחד של משפחה דתית,
אבל כל אחד מוצא את דרכו בשנים הראשונות,
זה מתחיל בכך שיש להם אפשרות לגור במקומות בו הדיור זול, עיירות פיתוח, ישובים ועוד, אחד מבני הזוג עובד,גם מי שלומד עובד בעבודות מהצד, הורים עוזרים קצת או הרבה, חיים ברמת חיים לא גבוהה, לא מחזיקים רכב, ועוד כהנה וכהנה.
כמובן לא לכל זוג יש את כל הנתונים האלו אבל מתוך ידיעה שזו תקופת מעבר מסתדרים.

ב.לא צריך לסיים צבא, לימודים ,התמחות ומציאת עבודה לפני החתונה,
בכל זאת חיי משפחה הם ערך חשוב מכמה וכמה צדדים, ואפשר להסתדר כנ"ל.
מצד שני לא להתחתן מוקדם מדי שעדיין אדם לא מספיק מבוסס מבחינה מעשית,צריך לסיים חלק מהמסלול אם זה צבא או לימודים, יש בהם חלק מאוד אינטנסיבי שקשה אז להתמקד בהקמת בית אבל לאחר המסה הרצינית אפשר לחשוב על הקמת בית.

ג. חברות ארוכת שנים לא נצרכת להקמת משפחה זו תקופה של שאין בו מחויבות ולא בהכרח בונה קשר טוב לעתיד, גם מבחינה הלכתית זו בעיה שאי אפשר להזהר מאיסורים שכרוכים בקשר כזה.
לכן צריך להמתין, ולסיים צבא או לימודים ואז ליצור קשר.

בברכה,

דני ארגמן

052-7710491

כתבות נוספות