שאל את הרב

חניכה קצת בעיתית

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 26/03/02 17:03 יג בניסן התשסב

שאלה

שלום!

אני מדריכה בסניף מיוחד שנמצא ביישוב שרובו חילוני ומיעוטו דתי מסורתי. חשיבות סניף בנ"ע במקום רבה מאד. אני מדריכה את השבט הגדול ביותר ומתוך כך אני גם צריכה למוד מול אתגרים קשים יותר. יש לי חניכה חדשה שהגיעה לא מזמן והיא קצת בעייתית. סגנון הלבוש, הדיבור

וההתנהגות שלה, לא מתאימים לאוירת הסניף וחוץ מזה היא גם גוררת אחריה חניכים נוספים משבטים צעירים יותר. הבעיה שלי היא איך אני מתמודדת איתה - מצד אחד חשוב לי ולשאר המדריכים שהיא תשאר בסניף כי זה ממש הצלת נפשות אבל מצד שני כל עוד היא בסניף, היא פוגעת בנפשות אחרות...

אשמח אם תייעץ לי

תודה.

תשובה

בס"ד

קודם כל אין לי מילים לתאר את גודל וחשיבות עבודתך במקום. אע"פ שאין לי מילים לכתוב, לפחות אברך אותך מכל ליבי שתצליחי בעבודת הקודש שאת וחברותיך עושות במקום ובכל אשר תיפנו תשכילו ותצליחו.

לעצם הענין. רצוי מאוד שתבקרי בבית של הבת הזו, ודאי אחרי הביקור תעמדי על שורש הההתנהגות שלה. או אז תחליטי איך לפעול איתה באופן ממוקד.

או דרך ההורים
או בשיחה אישית ישירה
או בשיחה אישית אחרי שתי שיחות של קשר ואהבה
או בשליחת מישהי שלישית שתדבר איתה.

בכל מקרה אם את לא מוצאת דרך לפתור (ואני בטוח שכן תמצאי) אם לא תמצאי ותיראי שהיא הרסנית לחבורה - את יכול לבקש ממנה לא לבוא.

אבל אני לא יכול לסיים את דברי באפשרות הזו כי אני בטוח שאפשר. צריך להאמין בזה בכל הכוח שאפשר ושאת יכולה לשנות את התנהגותה.
אפשר זה בטוח.
צריך רק להיות בטוחים.
לחשוב טוב.
לפעול מכל הלב ולהצליח.

בהצלחה הזאת את מצילה משפחה שלמה. אותה ואת כל ילדיה. גם כל ילדי הסניף שיראו את הבת הזו שהיא חוזרת להיות בן אדם חיובי - זה יקרין אליהם יותר ממאה שיחות טובות.

שוב בהצלחה

כתבות נוספות