שאל את הרב

חלומות של אמת גם בהקיץ

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 25/03/02 18:23 יב בניסן התשסב

שאלה

מאז שאני ילדה קטנה התרחשו אצלי דברים מוזרים!.

זה אחד מהדברים שקשה לי לדבר עליהם כדי שלא יחשבו שאני משוגעת לכן אני מרגישה בנוח לכתוב זאת כאן (גם אם אינך יכול לענות באתר אנא עזור

לי וטענה לי דרך המייל).

כשהייתי בערך בת 9 ישבנו כל המשפחה עם הדודים

ובני דודים אצל סבתי(שאומרים שהייתה צדיקה).

ישבתי בחדר ובהיתי בבעלה של בת דודה שלי כאשר

פתאום הרגשתי שאני יודעת משהו .

כשאני ואבי יצאנו החוצה אמרתי לו:

"אבא בעוד שבועים-שלושה בעלה של הבת דודה ימות

מהתקף לב.

אבי אמר :תפסיקי לדבר שטויות.

עניתי לו :אבל אבא מרוב שהוא מעשן ושהוא שמן

הוא יקבל התקף לב והוא ימות.

אבי ענה לי : תסתמי את הפה !.

הם יכולים לשמוע אותך .."(למרות שלא היה סיכוי כי כבר בתרחקנו ).

בסביבות התקופה הזאת אולי כמה ימים מעבר לשלוש שבועות אני לא בטוחה .בבעלה של בת הדודה נפתר אבל מדום לב.

לפני כמה שנים דיברתי עם אבי בקשר לזה הוא

הרכין ראש ולא הסכים לדבר אבל גם לא הגיב.

פשוט הרגשתי שהוא אטום לנושא .לא יודעת למה.

בהמשך הדרך ראיתי את תאונה שהייתה לי בגיל 14 .

ועוד דברים מוזרים שבת דודה אחרת שלי הפנתה את

צומת לבי כגון: דברים שהייתי מדברת עליהם הופיעו או קרו .לדוגמה סיפרתי סיפור על גו'קים והופיע גו'ק .סיפרתי על נחש ,הופיע נחש(שני המקרים קרו במושב) תמיד צחקנו על זה .

לאחר כמה שנים לאבי הייתה תאונה ואני באותה תקופה שרתתי בצבא. בלילה חלמתי חלום ובחלום מישהוא הראה לי מעין תמונה ..כאילו מישהו חוטף מכה וצרחה(בקולו של אבי) .

אני מהחלום הבנתי שזו סבתי ז"ל (אבל זה לא היה מספיק ברור).

לא הצלחתי להירדם כל הלילה וחיכיתי לאבי שלא הגיע( בבוקר אמי אמרה שהוא כנראה היה עייף מהנסיעה וכניראה עצר בצד לישון קצת , אמרתי שלא נראה לי),נאלצתי לנסוע לבסיס ובדרך

ראיתי מונית מעוכה, מעולם לא ידעתי את המס של

אבי כי לא עיניין אותי עיניין המכונית.אבל

הייתה לי תחושה שזה של אבי.

כשהגעתי לבסיס סיפרתי לכולם שנראה לי שקרה משהוא, ניסיתי להתקשר פעמיים הביתה כאשר אימי אמרה שעדיין לא שמעה כלום.

בפעם השלישית שוב קיבלתי את התשובה הקודמת.

אמרתי לה אמא אל תשקרי לי אני יודעת שאבא עבר תאונה . אימי הופתעה ושאלה כיצד אני יודעת..

אבי עבר תאונה עם משאית כאשר המכונית לצד נמעכה

(רק לא הצד של הנהדג וכך ניצלו חייו ,לאבי היו

ברכב הבגדים

תשובה

בס"ד

הדבר שאת מתארת הוא דבר בריא לחלוטין ומוכר מהרבה מקומות בחז"ל ובספרי המקובלים.
גם הבקשה שלך שזה יפסק כי אינך יודעת מה לעשות עם זה - היא נכונה.
דעי לך כי לכל ה"אורות" מהסוג הזה צריכים "כלים" חזקים. וטוב להתחזק ולדעת לברור טוב מרע.

דעילך כי בכל דבר בעולמינו יש טוב ורע. הטוב והרע מעורבים ביחד כמו פרי וקליפה. יש קליפה חיצונית ויש גם קליפה פנימית. יש קליפה ירוקה שנופלת עם הבשלת הפרי ויש קליפה שנאכלת עם הפרי. (כמו אגוז)
גם בחלומות יש תבן ויש בר (תבואה) שהם מעורבים בצורות שונות, וגם בהשגות מעין אלו שיש לך יש כך ויש אחרת.

יש שני ספרים שאני מציע לך ללמוד אותם כדי שההשגות הללו יחזור לך בדרך נכונה ובריאה. הספרים הללו יציבו בפניך אתגרים קשים אבל הרבה אנשים עשו זאת והצליחו.
הספרים הללו ילמדו אותך איך להגיע להשגות איך להמנע מלאכול קליפות, ואיך להפוך אותם למשהו מועיל לך לעם ישראל ולכולם, ולא סתם השגות רוחניות שהם משהו מענין בלבד ולפעמים יכול להפריע.

הספרים הם"
1- מסילת ישרים - שמלמד על מסלול ארוך אבל בסוף המסלול שלו יש "רוח הקודש". כתב את הספר הזה אחד מגדול המקובלים - רבי משה חיים לוצאטו - הרמח"ל. זה ספר שהרמח"ל כתב בשפת יום יום באחרית ימיו, אחרי שכתב עשרות ספרים בקבלה גבוהה מאוד.
ואצטט לך קטע מדבריו בהקדמה
"והנה כל אלה כללים צריכים פירוש גדול. ומצאתי לחכמינו ז"ל שכללו החלקים האלה בסדר וחילוק אחר יותר פרטי ומסודר לפי ההדרגה המצטרכת בהם לקנות אותם על נכון. והוא מה שאמרו בברייתא, הובאה במקומות שונים בש"ס ואחד מהם בפרק לפני אידיהן (דף כ), זה לשונו: מכאן אמר רבי פינחס בן יאיר: "תורה מביאה לידי זהירות, זהירות מביאה לידי זריזות, זריזות מביאה לידי נקיות, נקיות מביאה לידי פרישות, פרישות מביאה לידי טהרה, טהרה מביאה לידי חסידות, חסידות מביאה לידי ענוה, ענוה מביאה לידי יראת חטא, יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקדש, רוח הקדש מביאה לידי תחית המתים":
והנה על פי הברייתא הזאת הסכמתי לחבר חבורי זה ללמד לעצמי ולהזכיר לאחרים תנאי העבודה השלמה למדרגותיהם. ואבאר בכל אחד מהם עניניו וחלקיו או פרטיו, הדרך לקנות אותו ומה הם מפסידיו, והדרך לישמר מהם. כי אקרא בו אני וכל מי שימצא בו נחת, למען נלמד ליראה את ה' אלקינו ולא תשכח ממנו חובתנו לפניו, ואשר חמריות הטבע משתדל להסיר מלבנו הקריאה וההסתכלות יעלה על זכרוננו ויעירנו אל המצוה עלינו וה' יהיה בכסלנו וישמור רגלנו מלכד. ותתקיים בנו בקשת המשורר האהוב לאלקיו (תהלים פו): הורני ה' דרכך אהלך באמתך יחד לבבי ליראה שמך. אמן כן יהי רצון":

2- שערי קדושה - ספר שמדריך את האדם בהשגות רוחניות מעין אלו. כתב אותו מהרח"ו - רבי חיים ויטאל - תלמיד מובהק של האר"י ז"ל. ואצטט לך משהו מספרו על ההצלחות והכשלונות בתחום הזה:

"והאמת, כי הם בקשו מדרגות גדולות, קרובות אל הנבואה, ועל כן נסתכנו קצתם, אכן, אנחנו, הלואי שנזכה אל רוח הקודש מועט, כענין גילוי אליהו ז"ל, אשר רבים זכו אליו, כמפורסם, וכענין גילוי נשמות הצדיקים, כנזכר הרבה פעמים בספר התיקונים. ולא עוד, כי גם בזמנינו זה ראיתי אנשים קדושים זכו לכל זה. ויש אשר נפשו עצמתו, בהזדככה במאוד מאוד, תתגלה לאדם ותנהיגהו בכל דרכיו. וכל אלה, דרכים קרובים, יושגו אף בזמנינו זה אל הראויים אליהם. אך, אמנה, צריך הבחנה גדולה ונסיונות רבות לעמוד על האמת, אולי רוח אחרת היתה עמו, בלתי טהור. וכל זה יתבאר בחלק השלישי בשער השמיני:
לכן, הציקתני רוח בטני להתיר לפרושים, ולתמוך בימינם, להורות להם הדרך ילכו בה. ועל כן חיברתי חיבור זה, קטן הכמות ורב האיכות, למשכילים יזהירו, וקראתיו, שערי קדושה, ובו אבאר סתרים, לא שערום הראשונים אשר היו לפנינו, כי אני קבלתים מפה איש קדוש, מלאך ה' צבאות, מורי האר"י לוריא ז"ל. ולהיותם רזי עולם ותעלומות סתרים, אגלה טפח ואכסה אלפים אמה, ואפתח בדוחק שערי הקדושה, כמחט סדקית, ומי שיהיה ראוי יזכה להכנס לפני לפנים. וה' הטוב לא ימנע טוב להולכים בתמים:


בהצלחה

כתבות נוספות