שאל את הרב

חלום

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 07/10/20 09:48 יט בתשרי התשפא

שאלה

חלמתי חלום מיוחד שאני כותבת אותו עכשיו איך שקמתי מרוב שהוא עוצמתי,החלק הראשון מתחיל מזה שיורדים המון המון טילים ופצצות לידי וליד אנשים אחרים שאני מכירה כולנו ניצלים בנס גדול למרות שהפצצות נפלו ממש לידנו ,ואני זוכרת בחלום את ההתפלאות שלי וההתרגשות מזה שניצלתי ומזה שה' עשה נס גדול לכולם.

היו שם גם המון חיילים שפתאום באו במטוס ושמחו מאוד והקהילו את כל האנשים והתחילו להגיד נאום.

ופתאום כולנו הינו בדרך לירושלים המון משפחות שאני מכירה ,היה תקיעות שופר והיינו בדרך לבית המקדש וידעתי שהגיע אחרית הימים בחלום וממש התרגשתי תוך כדי החלום ירדו לי דמעות .

שמרתי על קבוצת ילדים ועברנו בכל הארץ בכל עיר ועיר ,עצרנו באיזשהו בסיס והיה שם שולחן עם מלא מלא עוגות וממתקים והילדים רצו לאכול ומבוגרים אחרים לא הסכימו להם לאכול הרבה ואז פתאום אני או מישהו אחר לא זוכרת אמר שמותר להם לאכול כמה שהם רוצים ,כי ה' עשה נס שכל הממתקים בריאים .(בהמשך באחת מהערים גם ראינו ממתקים גדלים על עצים)

באחד הערים אספנו את הקהילה של האתיופים וכולם רוקדים ושמחים ומאושרים והמון שירים ברקע ,היה קטע אחד שאיש אחד נענש ועלה למעלה בסערה אבל חוץ מזה כולם היו ממש מאושרים ,לא ראיתי את בית המקדש ממש זה די נעצר בהליכה לשם..וגם שמענו את קול ה' מדבר לעולם.

מה החלום אומר?זה סימן טוב?דווקא מפחיד אותי שבגלל שזה חלום טוב אולי זה אומר משהו אחר ...

תשובה

שלום

אני חושב שזה סימן טוב, כי זה מעיד על העולם הפנימי שלך ועל מה שנמצא בתת הכרה שלך.

באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות, פחדים ומחשבות מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים.

תשמחי בכך שזה מה שמעסיק אותך ושזה מה שיוצא מהעולם הלא מודע שלך.

כל טוב ומועדים לשמחה

כתבות נוספות