שאל את הרב

חזרתי בתשובה וחברי לא שומרים נגיעה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/05/02 09:07 ט בסיון התשסב

שאלה

לכבוד הרב החשוב שלום וברכה!

ברצוני לשאול את הרב כמה שאלות:

א.אני חוזרת בתשובה כבר כמה שנים ב"ה.לא מזמן נודע לי על איסור נגיעה (חיבוק, נישוק וכד') שאלתי לרב איך אומרים לדודים שלי (גם לדתיים וגם לאלו שעדיין לא שומרים תורה ומצוות) שקיים איסור כזה, ושאני לא רוצה לעבור עליו?

ב.לגבי כשרות למדתי מרב שכשהולכים למסעדה, לחתונה וכד' יש הרבה בעיות (ושלא מספיק רק תעודת כשרות) וצריך לשאול כל מיני שאלות את המשגיח.מה צריך לשאול את המשגיח?

תודה לכבוד הרב ובשורות טובות.

תשובה

בס"ד

רוב האנשים יודעים שיש איסור כזה של נגיעה ושהדתיים נזהרים ממנו. הם אינם יודעים מה דעתך על האיסור הזה. וכמה את רצינית בענין זה.
את פשוט צריכה להיות החלטית בענין. לא להושיט יד למי שמפנה לך ולהסביר. "החלטתי לשמור נגיעה". פעם אחת תצטרכי לעמוד בנסיון ואחר כך זה יהיה ברור.
את צריכה לעשות את זה "נקי". דהיינו לא כקריאת תגר על החברה החילונית, אע"פ שזה כך במשתמע. לא כהתנשאות, לא בצורה שלילית. זו דרך החיים החדשה שלך. וחילונים רגילים לכבד אדם על אמונתו.
את יכולה לומר בחיוך:
זו דרכי!
והם מתורגלים לכבד אדם שאומר בצורה ברורה מהי דרכו.
את לא מנסה לכפות והם אמורים לכבד את החלטתך.
אינך צריכה לשנות את דרכך בגלל אותם חריגים שלא מכבדים את דרכך.

ראי נא. קשה להסביר דבר זה על רגל אחת. אני נוהג שלא לאכול במסעדות שאינני מכיר אישית את המשגיח או את בעל האולם. אינני יכול להציע לך לנהוג כמוני אבל אינני יכול להציע לך לנהוג בדרך שאינני מאמין בה.
צריך לבדוק את מקורות הבשר שיש לו הכשר רציני. את הירקות אם הם מעושרים. אם הם משתמשים בירקות של גוש קטיף וכד'. העובדה שיש להם איזה מוצר או שנים של בד"ץ לא מספיק להראות שהכל בסדר.
עוד ראי שהמבשלים הם יהודים ולא נכרים.

אם את לא יכולה להמנע מאכילה במסעדות – הקפידי לאכול בעיקר ירקות שאין בהם חשש תולעים.

כתבות נוספות