שאל את הרב

חזרה בתשובה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 11/08/16 16:52 ז באב התשעו

שאלה

שלום רב,

אני כרגע מנסה לחזור בתשובה ואף אחד לא מאמין לי. אני מנסה לשמור מצוות ואני לא מצליח אפילו לשמור על מצוות תפילין או אפילו לשים כיפה. אחי התאום הוא אתאיסט שאינו מאמין באלוהים בשל העובדה שבת משפחה היא אתאיסטית והוא הולך אחריה בעיניים עצומות. אבא שלי הוא סוציאליסט פולני שלא מוציא רגשות ומגדיר את עצמו מסורתי ללא קשר לדת רק בגלל שהוא עושה קידוש והבדלה רק בזכות האימא שלי והאימא שלי שומרת על מצוות נידה, הדלקת נרות ותפילה. אני ניצלתי ממיסיון נוצרי אחרי 5 שנים רק בזכות המשפחה של האימא שלי וכיום אני לא יודע מה לעשות כי אף אחד לא מאמין לי ובשל כך אני מתלבט אם להתייעץ עם רב של חב"ד או עם הרב של בית הכנסת שלי. עם זאת, חלק מההתנהגויות שלי לא תואמות אורח חיים דתי כגון: "התחלה" עם בחורות בגילי, צפייה בסרטים פורנוגרפיים (בעבר, ללא זרע לבטלה ואף פעם בחיי הקצרים לא הוצאתי זרע לבטלה ולא אוציא) וקריאה במגזינים עם תמונות של נשים בבגדי ים ובלבוש חושפני. מה לעשות בנוגע לכך?

אשמח לתשובתך במהירות.

תשובה

שלום
אשריך על הרצון הטהור שלך לשוב אל ה'.
זה בהחלט לא קל כאשר הסביבה לא תומכת ואף מתנהגת באורח הפוך. זה כעת הניסיון שלך. אבל חשוב לזכור, שהתפקיד שלך עכשיו הוא להתקדם בעצמך, ולא לנסות לשכנע או להתווכח עם אחרים. פשוט לומר שאתה מאמין, וזו הדרך שבחרת.
זה באמת רעיון טוב להתייעץ עם הרב של בית הכנסת או עם הרב של חב"ד. הם יוכלו בוודאי לעזור, לחזק ולכוון.
לגבי ההתנהגויות שתיארת - אכן הן בעיתיות, וצריך לחשוב בחכמה מה יכול לעזור לך להימנע מכך, ואיזה טריקים מעשיים אתה יכול לעשות כדי להיות רחוק אפילו מהאפשרות של להגיע לחומרים הללו.
ומכל מקום, תזכור כל הזמן - גם כשאדם נופל למקומות לא טובים, ועושה מעשים אסורים, הוא תמיד ובכל רגע יכול לקום, ולהתקדם שוב ושוב. ועל זה נאמר "שבע יפול צדיק וקם".
שיהיה בהצלחה רבה

כתבות נוספות