שאל את הרב

איך להתחיל לחזור בתשובה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/05/21 20:14 טו בסיון התשפא

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני רוצה לחזור בתשובה - איך ובמה להתחיל?!

אני ברוך השם בן אדם מאמין ואני רוצה לחזור בתשובה, הבעיה היא שאני לא מצליח, אני בתקופה האחרונה ובכלל כל החיים שלי עד עכשיו כל פעם פוגם בברית וכל הזמן מיואש, וכאשר יש ימים שאני שומר אז אני מרגיש טוב בחיים ושהכל הולך לי טוב.

אני מאוד רוצה לחזור בתשובה רק לא יודע איך, תוכל לתת לי עצות.

אני רוצה להתחיל לשים כיפה כל הזמן ממש להיות בבחינת שויתי השם להגיד תמיד.

אם תוכל לתת לי עצות ליום יום מהרגע שאני קם עד לרגע שאני ישן מבחינת מצוות.

תשובה

שלום וברכה ליאב היקר!

רציתי לומר לך - אשריך! אשריך על הרצון הנפלא שלך, שהוא מרגש מאוד מצד עצמו! ועוד יותר על כך שאתה מנסה כל הזמן, משתדל ומחפש איך להתקדם ולהצליח. זה כל כך לא מובן מאליו, ומעורר השראה, לכן – אשריך!

כאשר אנחנו רוצים לעשות שינוי משמעותי בחיינו, ממש מהפך בהרגלי החיים ובהתנהגות היום-יומית, יש לנו רצון להצליח הכל כאן ועכשיו, וזה חשוב מאוד, כי זה המנוע שמפעיל אותנו ונותן לנו כוחות חיים לקום בבוקר ולהתאמץ ולהירתם בשמחה לתהליך השינוי שאנחנו רוצים לעשות.

יחד עם זאת, טוב לדעת שהקב"ה לא רוצה שנעשה שינויים דרסטיים באופן קיצוני, מפני ששינוי כזה יכול לשבור אותנו אחרי תקופה קצרה. את היסוד לכך אנחנו יכולים למצוא כבר בבריאת העולם. שכאשר הקב"ה ברא את העולם הוא לא ברא אותו ברגע אחד, למרות שבוודאי שהיה יכול, אלא ברא אותו בשבעה ימים, כל יום קצת. מדוע? כדי ללמד אותנו שבשביל לברוא עולם חדש אצלנו בנפש, בחיים, צריך לעשות שינויים באופן תהליכי ולא מיידי וקיצוני.

יותר מכך – חז"ל כבר לימדו אותנו "תפשת מרובה – לא תפשת, תפשת מועט – תפשת". כלומר שעל מנת להצליח להתקדם בתהליך התשובה עלינו לצעוד בשלבים קטנים, וכך נוכל לעשות שינוי מבורך לאורך זמן שיחזיק מעמד ויישאר איתנו לנצח – בעזרת ה'!

לכן, כשאתה מבקש בלב טהור לשים כיפה כל הזמן או מצוות מעשיות לעשות מהבוקר עד הערב, אני ממליץ לך לפנות לדמות שאתה מכיר ואתה חושב שיכולה ללוות אותך, ולתת לך עצות כיצד להתקדם צעד צעד, באופן שמח ויציב, שיקשיב להרגשות שלך בשלבי התהליך ויוכל לתת לך עצה או הקשבה. כיוון שאני נמצא רחוק ולא מכיר אותך באופן אישי, יהיה לי מורכב יותר לתת עצות מעשיות באופן פרטני.

כמובן, שאם אתה לא מוצא או שאין במעגלים הקרובים אליך דמות שכזו, אתה יכול לפנות אלינו שמחה למוקד הטלפוני או להמשיך לכתוב על מנת שנוכל לדייק יותר ולעזור בשמחה עצומה!

מעריך מאוד מאוד!

ידידיה

כתבות נוספות