שאל את הרב

חופשה בבית מלון בשלוש השבועות

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 02/07/07 01:26 טז בתמוז התשסז

שאלה

לכבוד הרב שלום רב!

הוריי רוצים לצאת לחופשה בבית מלון בשלוש השבועות, לפני תשעת הימים. אבי אינו דתי ואימי מוגדרת כדתית-מסורתית, לדעתם ולפי מנהגיהם, הבעייתיות בריבוי "שמחה" היא בתשעת הימים בלבד. רציתי לדעת אם מבחינה הלכתית יבשה יש בעיה עם העניין- השהייה במלון כוללת בריכה(שאיני יכולה להיכנס אליה-היא מעורבת) ומופעי בידור שאינם מתאימים לי ולדרך חיי, בעיקרון אני הולכת איתם לבתי המלון כל שנה רק בגלל שזו הזדמנות של המשפחה להנות ולהיות ביחד, למות שאני לא כ"כ מתחברת למה שקורה במלונות ולאווירה(ולכן יהיה לי קל יחסית לוותר על העניין). אני מתלבטת אם להצטרף אליהם, אם הדבר מותר מבחינה הלכתית כמובן, כי זוהי אינה האווירה שאני מבקשת ליצור סביבי בתקופה זו של השנה, מצד שני, אני יודעת שאם אחליט לא להטרף אליהם, הוריי יפגעו ויכעסו. אני לא יודעת מה לעשות ואני צריכה להחליט די מהר, כדי שיוכלו להזמין או לבטל מקומות..

תודה רבה מראש!

ברכה והצלחה :)

תשובה

ב,ה


שלום.

אולי אפשר להציע לך דרך נוספת ותראי אם זה מתאים לך.

בימים אלו של שלושת השבועות יש פרסומים רבים על מחנות -קמפים- ימי עיון -כנס נוער של בניין שלם - מעיינות האומה בכפר פינס מחנה בסוסיא ועוד ועוד המון פעוליות שמותאמים לבני נוער .את יכולה לשוחח עם ההורים שלך ולהסביר להם שאת מעוניינת להירשם לפעילות של בני נוער שמתאים לגיל שלך ולאופי שלך .יתכן מאוד שהם יסכימו .
תחשבי על זה.

ובכל אופן לנדון השאלה ששאלת אם הם כבר הזמינו מקום ושילמו לבית המלון ולא ניתן לבטל אז מותר לשהות בבית מלון ולשחות בבריכה ובים ולעסוק בפעילות ספורט ובטיול למען בריאות הנפש(נופש..) עד ראש חודש אב. ומשנכנס אב אז נמנעים מהפעילות הנ"ל.
אבל אל תשתתפי בערבי שירה וזמרה וריקודים .
ובכל התקופה הזו צריך להזהר זהירות יתירה ולא להכנס למצב של סכנות וסיכונים.
ועייני גם
https://www.kipa.co.il/ask/show/43961
"מה לעשות בימים האלו"
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=29886


בברכה,


עוזיאל אליהו,
.

כתבות נוספות