שאל את הרב

חוסר אונים בהתמודות עם נפילות באינטרנט

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/03/21 00:34 כד באדר התשפא

שאלה

מגיע לכם המון, על כל מה שאתם עושים. שהשם יברך אתכם ויגן בעדכם!

אז ככה... הפנייה שלי באה מכמה סיבות:

א. נפילות באינטרנט שלא פוסקות. דיברתי עם כל מי שאפשר, שמנו כל הגנה נורמלית, והקו האחרון הוא להחליף לנוקיה, בו אני תולה את כל תקוותי.

אני לא מבין - לפני כמה שנים לא הייתי מוכן לשמוע בכלל על התועבות האלה! הייתי חי בתמימות, לא ידעתי כלום.

למה עכשיו זה בוער בי כ"כ? ואיך להיפטר מזה כבר?!?

ב. לחצים, דאגות - כל הזמן אני דואג מהמצבים בהם אני שרוי בחיים. אני משתדל להאמין בהשם בכל מאודי, אבל אני כבר שבור... אומרים לי ללכת למטפל רגשי שיפתור לי את הבעיות, כי כל ההצלחות שלי בלימודים ירדו לטמיון בגלל כל התקופה של הקורונה והלבד. אין לי עם מי לדבר על זה כבר, החברים שלי גרים רחוק ואלה שגרים בעיר שלי התחילו לצאת עם הבנות שבשבט וכבר לא נשארו לי כמעט אף אחד כאן

בבקשה תעזרו לי אני ממש לא יודע מה לעשות עם עצמי

תשובה

שלום!

שמחים שפנית אלינו. כל הכבוד על הפנייה המפורטת והברורה. זה בטח לא היה פשוט לך לכתוב על הנושאים הללו, אבל זה הצעד הראשון בתהליך הפתרון.

אתה מתאר כאן 2 נקודות. נפילות באינטרנט שאתה מרגיש שאתה לא מצליח להתגבר עליהם למרות שהתקנת סינון. בנוסף, אתה מרגיש בתקופה האחרונה לחוץ ועם הרבה דאגות, וגם מבחינה חברתית אתה מרגיש לבד. זו בטח תחושה לא פשוטה בכלל.

וננסה לגעת בשאלה הראשונה.

דבר ראשון ישר כוח על כך שבחרת להתקין סינון. זה בהחלט הצעד הראשון בדרך לשימוש בטוח ונכון במדיה. זה מעיד על כך שאכפת לך מהנושא ויש בך רצון לייצר לעצמך סביבת עבודה נקייה בה תוכל לחיות את חייך בנחת ולהמשיך להתקדם בכל המשימות החשובות שאתה עושה בחיים.

חשוב לי לציין, זו התמודדות לא פשוטה בכלל שהרבה בחורים ונערים מתמודדים איתה. אתה ממש לא לבד. מדבור כאן ביצר הכי בריא ונורמלי שהקב"ה העניק לנו. כוח שבלעדיו העולם לא יכול להתקיים. כוח שבבוא היום תזכה יחד עם אשתך להביא איתו חיים לעולם.

מי שעומד מאחורי האתרים הללו יודע טוב מאוד שמדובר כאן בכוח טבעי שיש בכל אחד מאתנו. וזו הסיבה שהם משקיעים המון כדי לייצר תוכן שיצליח לגעת לנו בנימים הכי עדינים של הנפש. לגרום לנו להתמכר ולהיכנס עוד פעם ועוד פעם. זה אמנם אתגר לא פשוט אך הוא בהחלט אפשרי.

מצד שני גם 'אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו'. הקב"ה לא מבקש מאתנו דברים שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהם וברור שיש כאן התמודדות לא קלה בכלל. לכן המטרה היא לנסות להתקדם ולהתגבר כמה שאפשר. למשל לצמצם את הנפילות גם אם לא מגיעים למאה אחוז. סינון הוא אחד הכלים שמסייעים במערכה הזו.

ולשאלתך- מעבר לנוקיה יכול להיות אופציה לא רעה בכלל. זה גם נותן המון שקט וגם מאפשר לך להרגיש יותר בנוח כשהאפשרות להגיע לתכנים לא ראויים לא בהישג ידך. תוכל לנסות להחליף לתקופה מסוימת ולראות אם אתה מרגיש בנוח עם המכשיר. והאם תרצה להמשיך להיות איתו. זו ממש החלטה שלך.

אך זה לא הפתרון היחיד אם אתה מצליח לעקוף את הסינון. נסה לדבר עם התמיכה של הסינון או להתייעץ עם המוקד הטכנולוגי של ארגון לוקחים אחריות - 'מוקד-אור'. תוכל להסביר להם את הבעיה ולנסות לפתור אותה. בתקווה שהבעיה תיפתר ושהסינון יהיה אפקטיבי עבורך.

להרחבה בנושא הזה ולעוד טיפים מעשיים לשמירת הברית תוכל לקרוא גם את התשובה הזו - https://www.makshivim.org.il/answer?id=1095837 .

ולשאלתך השנייה.

באמת כפי שציינת התקופה של הקורונה זימנה לכולנו אתגרים רבים. וזה באמת לא קל, ולפעמים יש המון קשיים שמלווים אותנו. זה שלא שמרת את זה בבטן וסיפרת לנו זה כבר מדהים. אני מקווה שזה כבר הקל עליך קצת.

שלמה המלך אומר במשלי 'דאגה בלב איש-ישיחנה'. כשיש לנו איזשהו משהו שיושב לנו על הלב ומכביד עלינו מאוד עוזר לבוא ולדבר עליו. במיוחד שמדובר בתקופה לא פשוטה בכלל..

אני חושש שלא אצליח לענות לך על שאלה זו בצורה מדויקת וברורה. לכן אתה מוזמן לפנות אלינו בכל דרך שתבחר ותרגיש איתה בנוח. תוכל לפנות למוקד הטלפוני בטלפון- 8298* ולשוחח איתנו ואפשר גם דרך הווטסאפ במספר – 0524683927 .

מקווה שהצלחתי לתת לך איזשהו כיוון,

כפיר

כתבות נוספות