שאל את הרב

חברות שלא שווה אגורה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 07/10/03 13:11 יא בתשרי התשסד

שאלה

שלום רב לך - כבוד הרב שמואל אליהו-

אתחיל כך- יש לי בת דודה בגילי שהיא כמעט חילוניה. היינו חברות ממש טובות..!!

עד שחברותנו הפכה לתחרות, ובדרך-כלל היחידה שמפסידה מזה זאת אני , כי אני רגישה והיא לא... אנחנו בני דודות אז כך שהקשר ביננו לא יכול להתנתק... בזמן האחרון אני בכלל לא מדברת איתה וכשאני רואה אותה אני רואה פחד וצרות...

לפעמים אני מנסה לגבור עליה ואז יוצא לי לשקר,

ואני מתחילה להמציא דברים (ואין לי ספק שחצי ממה שהיא אומרת הן שקר).

שאלתי היא- מה אוכל לעשות בנוגע לחברות? האם מותר לי לשקר... (ושאני משקרת זה לא בדיוק שקר... תמיד אני מנסה להפוך את זה לנכון ואמיתי)

אשמח מאוד אם תענה לי בהקדם האפשרי...

בתודה מראש, ....

תשובה

בס"ד

אם אין לכם חברות אמיתית - אין לכם חובה להיות קרובות. במיוחד אם זה גורם לך להפיק מעצמך מידות רעות - בירחי מהחברות הזו כמו מאש.

העובדה שאתם משפחה לא מחייבת אתכם להיות חברות. אבל העיקר הוא שאת לא צריכה לכעוס עליה כי את לא יודעת מה עובר עליה כעת, אין לך מושג מהו התהליך הרוחני שעוברות בנות בעולם החילוני. זה לא בעולם המושגים שלך ואת בודאי לא צריכה להצטער על כך.

באופן כללי ב"חברה החילונית" מתחילים לעורר את כל הנושא שבין בנים לבנות בגיל כל כך מוקדם - ובנות מתחילות את התחרות על ליבו של הגבר. כיון שהנושא מתעורר ולא נסגר - לא מתחתנים כל כך מהר. התחרותיות הרעה הזו גם היא לא מסתיימת הרבה הרבה זמן ויש לה הרבה פירות רעים.

שימי לב. אין נישואין, יש חברויות שמתחברות ומתפרקות כל הזמן וכל אחת מנסה להיות יותר מושכת ויותר שווה והתחרות בעיצומה.

את מבינה שהמצב הזה הוא לא מצב לחברויות של אמת. כי בשעת תחרות כל אחת באופן טיבעי מנסה להיות יותר גדולה ויותר טובה וחלק מהענין הוא להיות יותר טובה מהשניה.

זה מביא חשדנות וזה מביא לחברות לא יציבה. וחבל.

אני לא בא לתקן את העולם החילוני אבל כדאי שאת תביני את העולם הזה. כדי שתביני שהבעיה היא לא בך אלא בעולם המושגים של החברה של החברה שלך.

לכן. אם את נפגעת מזה - נתקי קשר. עשי אותו רק נימוסי. עוד יבוא יום והוא לא כל כך רחוק שבו חברתך תחפש חברה אמיתית והיא לחזור אליך. בנתיים אל תכנסי למחשק התחרותי שהיא חיה בו עכשיו ואין לה את האפשרות להשתחרר ממנו.

בהצלחה

כתבות נוספות