שאל את הרב

חברות אמיתית

חדשות כיפה הרב שי פירון 22/04/02 10:54 י באייר התשסב

שאלה

ב"ה

הרב,

יש לי חבר כבר הרבה זמן(אני בת 14)ואני אוהבת אותו בלב ובנפש.בזמן האחרון התחלתי לגלוש פה באתר, ובגלל זה ביטחוני התחיל להתערער. אני לא מסוגלת, ולא יכולה להיפרד ממנו אבל ההלכה...

בכל פעם שאני רואה את ההלכה, נצבת לי משהו בלב...

ממש קשה לי עם זה כי אני מאוד... מאוד... אוהבת את חבר שלי... האהבה ביננו פשוט היא דבר שלא יאומן...אז יש לי את זה מצד אחד ואת ההלכה מצד שני. מה לעשות???

קשה לי כשהרבנים באתר אומרים שאסור להיות חברים אם זה לא למטרות נישואים. אני בטוחה שאתם יודעים שרגש האהבה הוא דבר חזק... מאוד... אז מילא מישהי שרק נדלקה על מישהו אבל איך אתם מסוגלים לומר את זה למישהי שאוהבת את חבר שלה בכל ליבה??? אם היו אומרים לאחד מכם פתאום שאסור לו להיות נשוי לאישתו( וכן. אני משווה את החברות שלי ושל חבר שלי לנישואים- למרות שאנשים אומרים לי שאני עושה טעות)בגלל ההלכה הוא היה עוזב אותה ואת האהבה? אני לא בטוחה.

אני מקווה שאחרי שהבנת מה יושב לי על הלב תסביר לי בפירוט מה אני צריכה לעשות.

תודה רבה רבה רבה...

תשובה

ב"ה


שלום לך!

1. מרשים לראות עד כמה את מנסחת בבהירות את רגשות האהבה העזים שלך כלפי החבר. אני מרגיש שאת חשה קשר חזק כלפיו. אבל, השאלה המרכזית שצריכה להתברר היא מה היא אהבה.
אני חושב שכל ההשוואה שלך לאהבת בעל ואישה מוטעית בשל העובדה שביסוד הקשרים שבין בעל ואישה עומדת ההשלמה ההדדית והשיתוף המלא כמו גם הביטוי הגופני והברית הפנימית שבאה לידי ביטוי בהרחבת האהבה היחודת הזו לכלל משפחנ. כל אלה לא קיימים במערכת של חברות. האהבה עליה את מדברת היא חלקית, ואלי אפילו אהבה המעקרת את מהות הרגש מתוכה.

2. יש לעצב את מהות האהבה מתוך מפגש בין שתי דמויות שכל אחת מהן תורמת את עצמה, את מהותה למפגש.
כדי שכל אחד יוכל לתת את עצמו עלינו להשקיע זמן בפיתוח האשיות שלנו ובעיצוב התרומה שלנו לשותף שלנו בהקמת המשפחה. הכנה זו דורשת עמל רב והיא לא יכולה להתבצע בשעה שעוד מישהו עומד לצידי וכל צעד שלי תלוי בהסכמתו.

3. מערכת אהבה מעוררת גם תגובות גוםניות טבעיות שאינן מותרות אלא אם הם באים לידי ביטוי בתוך המסגרת ההלכתית. אין שום מקום להתיר אותן. גם ההשפעה על טהרת המחשבה ועל הנקיות והעדינות הפנימית נפגמת כתוצאה מחברות שאינה באה לידי ביטוי חיצוני.

4. אני לא כותב לך: "אסור" "הפרדי ממנו", "הפסיקי מיד" וכו'.

אני רק מבקשי שתשקלי את הרווח והתועלת, את ההווה מול העתיד, את הרגע מול הנצח.

ובכל מקרה, ברכה והצלחה בכל מעשה ידייך.


בבברכה,

שי

כתבות נוספות