שאל את הרב

חברה שלי, בת 15, נואשת לחבר.. מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/12/20 20:54 כ בכסלו התשפא

שאלה

החברה הכי טובה שלי נואשת לחבר. חשוב לציין שאנחנו דתיות ,ולא מקובל מאיפה שאחנו באות שיהיה דיבור עם בנים לפני החתונה... זה מגיע לרמה שחברה שלי בוכה אבל באמת בוכה, וב"ה לא רע לה בחיים ויש לה משפחה וחברות מדהימות! הבעיה שהיא רוצה חבר, או להתחתן... אני ממש אשמח לעצה ממכם שאני יוכל להגיד לה כי זה כבר משפיע עליה לרעה וגורם לה לדיכאון..

תודה רבה!!

תשובה

שלום שואלת יקרה, ותודה שפנית אלינו.

איזה כיף לחברה שלך שיש לה חברה טובה כמוך שדואגת לה ורוצה בטובתה! זה לא מובן מאליו.

אני מקווה שהדברים יעזרו לחברתך בהתמודדות שהיא עוברת.

בשלב הראשון ננסה להבין מאיפה הרצון והכמיהה האלו מגיעים? ההבנה של המניעים עוזרת לנו להביט על עצמנו במבט יותר מפוקח, ולהבין יותר טוב את עצמנו. כתבת שאתן בנות 15, גיל בו אנחנו עוברים שינויים רבים, פיזיים ונפשיים, שמכינים אותנו לשלבים הבאים של החיים.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר בחיים של אישה ושל איש בוגרים הוא כמובן זוגיות. הקב"ה ברא אותנו להימשך ולחפש בן או בת זוג ובעזרת ה' לצמוח יחד איתם ולהקים משפחה. לכן הרצון של חברתך הוא טבעי והגיוני, הבעיה שכל חלקי הנפש לא מתפתחים בקצב זהה וכך נוצר המצב בו מצד אחד יש רצון גדול לזוגיות אבל מצד שני אנחנו עדיין לא מספיק בוגרים כדי להתחתן ולהקים בית.

אז מה עושים?

אני לא יודע מה טיב הקשר שלכן, אבל רוב האנשים בעולם לא אוהבים שנותנים להם עצות אם הם לא בקשו. לכן בתור חברה כדאי לפעול בזהירות ועדינות. הייתי מנסה לעזור לחברה שלך למצוא נושאים אחרים להתמקד עליהם, אולי לפתח תחביב שהיא תמיד רצתה לפתח? אולי התנדבות? אפילו סתם לצאת איתה להסתובב בחוץ ולנשום אוויר. נשמע שהקושי הוא רגשי ולכן פחות כדאי להשקיע בהסברים מלומדים אלא פשוט להיות שם בשבילה ולעזור לה להסיט את המבט לכיוונים אחרים.

אז לסיכום, הסברנו מה יכול לגרום לרצות קשר זוגי בגיל 15 למרות שאנחנו עוד לא לגמרי מוכנות להתחתן ולהקים בית. אמרנו שלא כדאי לתת עצות אלא אם את בטוחה במאה אחוז שהן יתקבלו ברצון. ושאפשר וכדאי לחפש אפיקים אחרים להשקיע בהם אנרגיה וכוחות. אני מקווה שבינתיים המצב השתפר ומזמין אותך בכל מקרה לפנות אלינו שוב.

את יכולה גם להציע לחברה שלך לפנות אלינו בשאלה או במוקד הטלפוני! יכול להיות שזה יעזור. ושוב יישר כח וכל הכבוד על הדאגה והאכפתיות שלך!

אלי

כתבות נוספות