שאל את הרב

חברות רעילה שפגעה באמון שלי באנשים: איך מתגברים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/03/21 14:12 יח בניסן התשפא

שאלה

הייתה לי חברה טובה. הכרנו לפני שנתיים. אני לא מאוד מקובלת והחברות הזאת נתנה לי מרחב בטוח שאני יודעת שאני לא לבד. אבל היא תמיד נפנפה בי שהיא לא חייבת להיות איתי והיא בוחרת בזה ושאני צריכה להעריך. לפני חצי שנה עשיתי לה משהו לא יפה. חודש אחרי התוודיתי והתנצלתי. והחלטתי שהקשר הזה עם כל הביטחון שהוא נותן עושה לי רק רע ומחליש אותי. אז הפסקתי אותו. אנחנו באותה כיתה והיא ספרה לחברות שלה והם החליטו כמעשה "סולידרי" לנתק איתי את הקשר אז יש בערך 5 בנות שלא מדברות איתי חוץ מאולי שלום. וזה בנות שהיינו חברות ממש טובות והיה לנו קשר טוב. זה מעמיד בספק את האמון שלי באנשים... קשה לי להפסיק לחשוב על הקשר שלנו ולחפש מה היה יכול להבהיר לי לפני שכל כך התמכרתי לקשר הזה עד כדי כך שגם כשהרגשתי לא טוב איתו המשכתי. אני כל הזמן חושבת עליה. מכורה במילים אחרות. אבל אני כן בטוחה שפעלתי נכון שהפסקתי... תודה

תשובה

היי יקרה.

תודה שפנית אלינו ותודה על השיתוף!

את מתארת בשאלה שלך סיטואציה לא נעימה שאני בטוחה שרבים מכירים מקרוב. במהלך החיים אנחנו יוצרים חברויות ובאופן מאוד טבעי הן גם עשויות להסתיים באיזשהו שלב מסיבות כאלה ואחרות. זה יכול להיות מאוד מתסכל בהתחלה אבל אנחנו לומדים לחיות עם זה ולעבור הלאה.

מהשאלה שלך עולה כי בחברות הזו היו נקודות שגרמו לך להרגיש לא בנוח לפעמים. חשוב באמת לזכור כיצד אמורה להיראות חברות בריאה וטובה- תומכת, מחזקת, כנה, משפרת, משמחת.. כמובן שויכוחים עלולים לקרות אבל בסופו של דבר, חברות אמורה להעניק לנו תחושה טובה, של בית שני ומקום נוח.

הכוח שלך להבין שזה לא היה המקום הנכון עבורך מוערך מאוד בעיני. זה דורש הרבה אומץ ויציאה מאיזור הנוחות. הרבה אנשים נמצאים במערכות יחסים וחברויות "רעילות" שלא מקדמות אותם, תוקעות אותם וגורמות להם להרגיש רע עם עצמם. כוח ההרגל לפעמים חזק מכל אלה והם מפחדים לעזוב. לכן קודם כל ולפני הכל, תעריכי את עצמך על האומץ לשנות!

גם אם בהתחלה זה לא יהיה פשוט ותרגישי ש"הפסדת" אדם בחיים שלך, תזכרי שבטווח הארוך- הרווחת את עצמך. וזה חשוב יותר מהכל.

את משתפת שהאמון שלך באנשים מתערער בעקבות החוויה עם הבנות. אני מבינה מאוד את השפעת הרגשות עלייך. אולי יעזור לזכור שהמקרה הזה כלל בתוכו מספר מאודדדדדד קטן ולא מייצג של אנשים ביחס לעולם כולו. בחייך את עוד תפגשי כ"כ הרבה אנשים טובים וחבל שבגלל מקרה כזה תפסידי אחרים.

אמון באחרים נשמע יחסית חיצוני אך במידה והוא מתערער זה משפיע ישירות עלינו פנימה. אנחנו כבר לא מצפים לשום דבר מאף אחד, כל התנהגות שהיא הופכת ללגיטימית ואנחנו עלולים להאשים את עצמנו לא פעם על טעויות של אחרים- כי אין לנו ציפייה לטוב מהם.

לכן, בלי קשר לרמת הפגיעה שלך מהבנות, באותה המידה שבחרת בעצמך והחלטת לנתק קשר, תבחרי שוב בעצמך ותנסי לשקם את האמון שלך באנשים. זה תהליך שלא קורה ברגע אבל תוכלי לנסות לשתף אדם שקרוב אלייך ואת מרגישה בנוח מולו שיעזור לך ויהיה שם בשבילך. בכל אופן מוזמנת תמיד לחזור ולשתף אותנו, גם במוקד הוואצאפ 

אין לך מה להאשים את עצמך שלא ראית את זה קודם. לא יכולת לדעת וגם אם ידעת, לפעמים אנחנו מעדיפים להדחיק דברים שלא נעימים לנו כדי למנוע מאיתנו את הצורך להתמודד. בסופו של דבר התגברת על הכל וזה מה שחשוב! למדת כמה חזקה את!

העבר כבר עבר. אל תשאבי אליו, תלמדי ממנו. תני מקום לרגשות שלך, הם טבעיים ולגיטימיים. תחשבי על איזה אדם מדהים את ועל כל הטוב שאחרים יזכו בו כשיכירו אותך. לא ממקום מתנשא, אלא ממקום שלם. זה לא אומר שתעשי טובה למי שיהיה בחברתך, כי באותה מידה שבך יש טוב, את תזכי מאורו הטוב של האחר. כל אחד הוא פרס זכייה בפני עצמו, רק חשוב שההרגשה תהיה הדדית. אני זכיתי בך ואת זכית בי.

תזכרי שיש עוד אנשים טובים בעולם, הבנות מהסיפור לא מייצגות את החברה שלנו בשום אופן, רק קמצוץ ממנה. ואני מאמינה שיבוא שלב בו הן עוד יצטערו על זה.. אנחנו כולנו בני אדם וכולנו עושים טעויות..

ולך יקרה, כל הכבוד על האומץ והנכונות להתמודד ולא לברוח. מעריצה אותך על זה!

מאחלת לך את כל הטוב שבעולם

מוזמנת לחזור לשאול ומקווה שעזרתי,

ליאת אסתר

כתבות נוספות