שאל את הרב

תחושת פספוס בעקבות פרידה: איך אמצא את הזיווג שלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/08/21 17:18 יב באלול התשפא

שאלה

היי.

אני בת 28. הכרתי בחור לפני כמעט חצי שנה. בהתחלה לא כ"כ הייתי סגורה עליו.. ודיברנו המון, ונפגשנו, וכשאני רציתי הוא פתאום אמר לי שהוא לא ככ רציני.. אנחנו מדברים מדי פעם.. יש לי תחושת פספוס מטורפת.. אני מרגישה שלא היה לי חיבור כ"כ טוב עם בנאדם כמו שיש לי איתו.

תשובה

הי.

התחום הזה, תחום הזיווג הוא באמת לא פשוט ואנו רואים בו הרבה אתגרים. תקופת החיפושים שאת נמצאת בה גם היא לא פשוטה אך מולידה עימה הרבה דברים שיכולים להצמיח אותנו ולדייק אותנו לרצון האמיתי שלנו. הרבה פעמים, תקופת הפגישות עוזרת לברר ולהבין מה אני מחפשת, מה חשוב ומה אני יכולה לסנן.

אני רוצה להתחיל מהחלק השני של מה שכתבת, שספרת על הבחור שיצאת איתו ושאת מרגישה חיבור מיוחד אליו.

תחושת הפספוס שלך מאוד מובנת, קשה להרגיש חיבור למישהו ושהוא מצידו לא ירצה להמשיך את הקשר. לכן, כדאי, לדעת מראש מה הרצון של כל אחד מקשר זוגי ומה הוא רואה בו. למרות שאת מרגישה חיבור אליו, אם הוא לא תואם ציפייה בסיסית מקשר זוגי שאת מחפשת (לדוגמא - קשר לטווח ארוך וחתונה) אין כל כך עם מה להמשיך, למרות תחושת הכימיה.. אם שניכם דיברתם על זה, ווידאתם שאתם לא באותו כיוון בנושא אורך והשקעה בקשר, אין למה להתעקש על זה ועדיף לשחרר כדי לא להמשיך לפתח רגשות יותר חזקים.

# יש כל מיני אנשים שאנו פוגשים ומרגישים איתם קשר מיוחד. במקורות שלנו כתוב מצד אחד ש 40 יום לפני יצירת הולד כבר מוכרז הזיווג ומצד שני "אין מזווגים לאדם אלא לפי מעשיו". אפשר להבין מכאן שהזיווג לאו דווקא יהיה עם "חצי הנשמה" המקורי ויכולים להיות לאדם כמה זיווגים פוטנציאלים. זה דבר שתלוי במסלול שהנשמות בחרו בו בעולם. האיחוד המחודש קורה בחופה. ניתן להרגיש חיבור וכימיה למספר רב של אנשים וזה בסדר גמור. כימיה היא תכונה הכרחית אצל בני זוג, אך היא לא היחידה. ישנם הרבה דברים שחשוב שיהיו בקשר. הכימיה היא רק שלב התחלתי שעליו נבנה הבית שבונים ביחד.

# בנוסף, חשוב לזכור, שהמפגש איתו, כמו כל מפגש, הוא לא סתמי, ומגיע כדי ללמד אותנו משהו. תנסי לחשוב עם עצמך למה ה' הפגיש ביניכם, מה זה בא ללמד אותך. הרבה פעמים עצם המחשבה והתהייה מולידה תשובות.

# אני רוצה להתייחס להתחלה של מה שכתבת- כל המאמצים שאת עשית ועושה כדי למצוא את האחד. אני יודעת שזה מרגיש לפעמים כאילו כלום לא עוזר או משפיע אבל תדעי שכל טיפת מאמץ נאספת ושום דבר לא הולך לאיבוד. זה נכון שכל אחד "מקבל", את הזיווג שלו בזמן שנכון לו אבל יש דברים שאפשר לעשות בפועל כדי לקרב אותו אלינו.

אני רוצה להציע לך כמה דברים נוספים שיכולים לעזור במציאת האחד:

# חשוב, כשאת מתפללת ומבקשת, לראות במחשבה את האחד שלך מגיע אליך.

האמת היא שהקב"ה כולו טוב ורק רוצה להביא טוב לבריותיו, אך הקבלה של הטוב תלויה בנו.

לאדם שפתוח, נפשית ותודעתית לקבל את הטוב, אדם שנמצא בגישה חיובית לגבי החיים ולגבי מה שהוא רוצה, יהיה קל יותר לקבל שפע מה'. הטבע של הטוב הוא להיטיב, ולכן, כל מטרת הבריאה של הקב"ה היא להיטיב לנבראים. אם הנבראים יוצרים בתוך עצמם כלי לקבל את השפע של ה' בעזרת מחשבה חיובית, אמירות חיוביות וגישה חיובית יותר קל להיטיב עמהם. במילים אחרות, למחשבה ולדמיון ולדיבור שלנו יש כח להשפיע על המציאות לטובה ולכן חשוב לדמיין את האחד שלך מגיע אליך, להרגיש את השמחה והאהבה שתהיה ביניכם.

(הערת אגב- יכול להיות שכשהאחד יגיע, הוא לא יהיה בדיוק איך שדמיינתי אבל זה לא משנה. הרעיון הוא למקד את הדמיון והמחשבה לדבר שאני רוצה ולחיובי במקום לראות ולהרגיש את החוסר. זה מזמן אליך את האחד שנכון לך. )

חשוב שגם תגידי את זה לעצמך, בבטחון, באהבה, "האחד שלי מגיע אלי . הוא כאן!". מומלץ מול מראה.

# כתבת שאת עושה הרבה ואני בטוחה שאת באמת משקיעה הרבה מאמצים בנושא. תוודאי שאת פתוחה לקבל הזדמנויות להכיר. גם דברים שלא חשבת עליהם. פעילויות חברתיות, אנשים שיכולים להכיר אנשים רלוונטיים וכו'. בנושא הזה חשוב ש"נצא" מראייה של "מביך" "לא נעים לי" "אין סיכוי ש".

# אני מאוד ממליצה על טיפול או בירור פנימי בהקשר של מציאת האחד. זה לא אומר שמשהו לא בסדר איתנו, זה רק אומר שאנחנו חיים בעולם עם המון השפעות, קרובות ורחוקות. אנחנו גדלות או מאמצות במהלך החיים הרבה אמונות פנימיות ו\או פחדים ולעיתים אפילו לא מודעות אליהם. כדאי לתת צ'אנס לטיפול טוב או לבירור פנימי עם מישהו שממש סומכים עליו כדי לעזור לי להבין אם יש משהו שמעכב אותי ולשנות אותו. מישהי יכולה מאוד לרצות להתחתן אבל, בתת מודע, יש לה אמונה שכל הזוגות בסוף לא מסתדרים ונפרדים/מסתירים את זה. זה אמונה ש"תוקעת", כי למעשה, מבפנים היא לא רוצה להיכנס לזוגיות שבכל מקרה תתקלקל. לפעמים יותר קל "לעלות" על אמונה כזו בטיפול אישי ולשנות אותה.

מאחלת לך את כל ההצלחה ובעז"ה בקרוב את כלה.

יוטבת

כתבות נוספות