שאל את הרב

זיווג משמים או בחירה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 11/06/13 10:56 ג בתמוז התשעג

שאלה

אני בחורה חילונית בת 25. בתקופה האחרונה עברתי תהליך של התקרבות לדת. אני יודעת שכרגע נערכות עבורי תפילות למציאת זיווג. יש בחור מסוים מהעבר שלי שמאז שהתפילות נערכות הוא בא למחשבה שלי כל יום, ובמיוחד בערבים. זה קורה מעצמו ואני מנסה לתת למחשבות לחלוף. אני חושדת שהוא הנפש התאומה שלי. מדובר בבחור יפה תואר ממשפחה מבוססת וכצפוי לאחד כזה בעולם החילוני הוא היה עם הרבה מאוד נשים. חוץ מזה הוא חי בחו"ל תקופה מסוימת אז שם בכלל כל העניין מאוד נפוץ וזמין (כולל לשכב עם גויות). הוא מאוד מנוסה, גם במערכות יחסים (לא התאפקתי, הייתי חייבת קצת לחקור לגביו). אני לעומתו מאוד מאוד רחוקה מהמקום הזה, ובכלל נגד התנהגות מסוג זה. כמובן שאני לא יודעת אם הוא באמת הזיווג שלי, אבל הוא בא למחשבות שלי הרבה. זה היה הגיוני אם הייתי רואה אותו יומיום או שהייתי בקשר של ממש איתו בעבר אולם ההכרות שלנו היתה מאוד שטחית ולא ראיתי אותו המון שנים. מדובר בזר גמור.

לצורך העניין, אתייחס למקרה בו החשדות שלי יתגלו כנכונות (למרות שיכול להיות שהן לא), אני לא הייתי מאחלת לעצמי גבר מהסוג הזה. אני רוצה גבר בעל מידות טובות, בעל ערכים כולל בנושא המדובר. אני מרגישה שמשהו שהיה עם הרבה נשים הוא לא שלי, ואני עוד אחת מאלף עבורו. אני רוצה אחד שאני אהיה מיוחדת בשבילו. בעולם שלי אני לא מצפה למשהו שנשמר לחלוטין, אבל כן נמצא בטווח נורמה מסוימת. חוץ מזה שבעל יפה תואר הוא מתכון לצרות. אם הייתי פוגשת אותו בנסיבות רגילות, מבלי להיות מודעת לנושא של נפש תאומה, הייתי אומרת לו להמשיך בדרכו, אבל במידה ומדובר בזיווג שלי, כל העניין מאוד מכאיב לי.

אני יודעת ש40 יום לפני שהנשמה נכנסת בגוף יוצאת בת קול ואומרת פלונית לפלני, וזה כביכול הזיווג בחיים האלה אולם המעשים של הגבר והאישה יכולים לגרום לזיווג זה לא להתקיים. אני יודעת שיש סיבות לא לגיטימיות לפסול זיווג משמיים כמו למשל שהחלום של משהי הוא להיות עם בלונדיני והיא הכירה בחור שחרחר ולמרות הכימיה בינהם היא דוחה אותו מהסיבה הזאת. הבחורה באמת לא בסדרת במקרה הזה והיא מוותרת על בן זוגה סתם. אני חושבת שהסיבה שלי לדחות אותו היא כן לגיטימית, גם מבחינת הדת. ופה אני שואלת את דעתך בנושא של הדת... אני כבר לא מדברת על ההבדלים הענקיים ביננו חוץ מהבעיה שציינתי לעיל. אם הוא לא היה עולה לי במחשבות יום יום לא הייתי

תשובה

שלום!

לפי דבריך אין ספק שהבחור הנ"ל אינו הזיווג שלך, ואינך צריכה בכלל ללכת לכיוון הזה. ודאי שהזיווג שלך לא אמור להיות עם אדם שאינו ברמתך במוסרית, ובפרט לא עם אדם שהתנהגותו מגעילה ודוחה אותך, וזו סיבה הכי לגיטימית וסיבה הגיונית לגמרי.

יהי רצון שה' ישלח לך בקרוב את הזיווג המתאים והראוי לך, שיחד תבנו בית נאמן בישראל בשלום בית אמיתי!

כל טוב!

כתבות נוספות