שאל את הרב

זוגיות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/04/13 16:39 כח בניסן התשעג

שאלה

שלום, אני כותבת פה את שאלתי עבור אחותי היקרה !!

אחותי בשעה טובה הכירה בחור נחמד בן 30 אחותי בת 23 הם יוצאים כבר חודשיים והקשר בינהם פורח עפ״י דבריה. הוא בחור עם מידות טובות. היא כבר התארחה אצלו בבית והוא גם הגיע לערב אצלינו. היא מספרת שהם מדברים על חתונה באוייר.

הבחור סיפר לה לא מזמן שהוא גרוש. אין לו ילדים. בהתחלה זה הפריע לאחותי ואז היא החליטה להמשיך . המשפחה לא יודעת מזה עדיין. היא קצת מפחדת מהתגובות.

האם הם צריכים להמשיך בזוגיות או להפרד?? אחותי מאד מתלבטת עם עצמה וצריכה יעוץ. היא מתביישת ולכן סיפרה לי ואני כותבת בשמה.

ישנו דבר נוסף אך אשמח לשתף את הרב בנפרד. תודה.

לא ידעתי איזה רב עוסק בעיניין זוגיות לכן במידה וזה רלוונטי לרב אחר שעוסק בזה. אשמח אם תפנו אותי כמה שיותר מהר. כי הזמן עובר והרגש בנתיים עלול להוות בעיה גדולה.

תודה רבה!!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אני לא מכיר כאן רבנים 'מתמחים' בזוגיות לכן אני מרשה לעצמי להשיב.

העובדה שהבחור גרוש צריכה ברור מכמה כיוונים:
1. האם הוא שתף בכך שהוא גרוש די בתחילת הקשר, בעיתוי לא מאוחר מדי? האם הוא נהג בהגינות?

2. אם הוא הסתיר את העובדה הזאת זמן ארוך - צריך לחשוש שמא הוא מסתיר דברים נוספים...

3. אחת הדרכים למנוע הסתרות כאלה היא לבקש כתובות של אנשים שמכירים אותו בתחנות החיים שלו בעבר, לברר אצלם עליו - זו פעולה מאוד מקובלת והיא מונעת 'הפתעות'.

4. מצד אחד צריך להזהר מסטיגמה ולא לפסול כל מי שהתגרש מצד שני חייבים לבדוק היטב מה הרקע לגרושין מפני שסוף סוף לא סתם מתגרשים.

לאחר ברור עמוק של השאלות הנ"ל אחותך צריכה להחליט. עליה להיות שלמה עם ההחלטה וכך להציג זאת להורים: זה בן הזוג שלה והחיים שלה - אם היא מקבלת החלטה לאחר בדיקה מעמיקה ומתוך בגרות ואחריות - אין לה כל סיבה לחשוש.

אני מכיר זוגות שצד אחד היה גרוש - והכל שם טוב ונעים!

נ.ב.
אם אחותך רוצה יעוץ - יש הרבה יועצים מכל מני תחומים - שתגש לשיחת יעוץ כדי שתהיה יותר בטוחה ושלמה בהחלטה.

כתבות נוספות