שאל את הרב

זוגיות הלוואות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 17/03/20 04:54 כא באדר התשפ

שאלה

בס"ד

שלום הרב,

אני נפגשת עם מישהו בן 23 כבר מעל חודשיים (אני קוראת לו ג' שיהיה יותר קל ) ב"ה יש כימיה טובה, קשר שהוא בריא וטוב , הוא בחור מקסים , צדיק וירא שמיים ,וממש שואף להתקדם בעבודת השם , בעל מידות טובות .

הוא בחור מאוד נדיב ותמים , יש לו לב ענק שזה תמיד הקסים אותי , מה שכן לפעמים זה בא על חשבונו.,

היום בבוקר הוא סיפר לי שלפני שנה וחצי הוא התחיל להלוות לחבר כסף , כי האבא של החבר נכנס לחובות מטורפים והוא ממש נתן לו כמעט את כל מה שהיה לו בחשבון , בלי להתחשבן ובלי לחשוב , ועד היום (שנה וחצי) החבר מחזיר טיפונת ושוב מלווה ממנו . המון פעמים התקשרו לג' מהבנק ואמרו לו שיש לו מינוס (בגלל כל ההלואות) והיום אמרו לו שהחשבון שלו מתחיל להיות מסומן כלא טוב להמשך אם הוא ירצה לקחת משכנתא וכאלה יעשו בעיות אולי וכו'..

ובאמת ב"ה ג' כבר לקח את זה ברצינות (הגיע הזמן ..) ודיבר עם החבר שיחזיר בקרוב למה הוא במינוס מטורף. ג' בינתיים רוצה להלוות כסף מחבר שלו אחר כדי לשלם דברים שהוא צריך עד שהכסף יחזור אליו.. אני ממש ממש ממש לא אוהבת את כל נושא ההלוואות האלה, זה מלחיץ אותי מאוד , זה נדיבות שהיא לא בריאה לדעתי בכלל , אני חושבת קדימה, בתור בעל , צריך לדעת איך לפרנס בית , מתי נותנים , למי נותנים , נכון שיש אותי ובאמת היום איזנתי אותו ונתתי לו להבין את הדברים מכל מיני זוויות ב"ה, אבל עצם זה שמאוד קל לו להתקשר לחבר ולקחת כסף והוא יחזיר , וכל העיסוק בזה מאוד מרתיע אותי. עכשיו שאני יודעת שהוא במינוס בבנק וכל הזמן הזה הוא קנה לאחיות שלו דברים , ולא היתה לו בעיה להמשיך להיות במינוס זה קצת גורם לי לחשוש. אני רוצה מישהו שיודע לקחת את עצמו בידיים מבחינה כספית , גם ככה בנות (ואני) קצת בזבזניות ואוהבות לקנות ולפנק ואני מםחדת שאיתו חו זה יגיע למצבים כספיים לא טובים.

תשובה

שלום.

אכן התכונה הזאת שלו שאת מתארת, יחד עם זה שהיא מראה על לב טוב ועל נדיבות, יש בה גם בעייתיות.

אבל, וזה אבל גדול, לדעתי לא על דברים כאלה מכריעים את ההחלטה על בניית בית.

מה שמשמעותי בהכרעה הזאת זה המידות והיראת שמים. זה הבסיס הכי טוב, שגם מבטיח את הפוטנציאל של בניית הבית איתו.

כמובן, לא להתעלם מהבעיה שתיארת. חשוב שתדברו על זה. חשוב שהוא יבין את גודל האחריות של התנהלות כספית מושכלת. וחשוב גם לדעת לקבל סיוע חיצוני בנושאים כאלה, שבהם האדם פחות חזק. זה יכול להיות סיוע מארגונים שעוסקים בזה, כמו פעמונים ומקימי, וזה יכול להיות סיוע ממישהו קרוב או בן משפחה, שיוכל לקרקע וללוות.

אבל מבחינתך חשוב מאוד שתביני שאת לא אחראית על העבודה הפנימית שלו, אלא את אחראית על העבודה הפנימית שלך - איך להתמודד עם הקושי הזה שלך, באופן שלא יפגע בקשר ביניכם, ובאופן שתימנעי ממציאות של ביקורתיות ועין רעה.

בהצלחה רבה ובשורות טובות במהרה בע"ה

כתבות נוספות