שאל את הרב

זוגיות: בחורה ממשפחה חרדית עם בחור חילוני

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/06/19 08:21 י בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב. אני מעדיפה ששמי ישאר אנונימי בגלל שהמשפחה שלי לא באמת מודעת למצבי. אני בת 21 דתיה. ההורים שלי חרדיים ואני סוג של מעמידה פנים שאני קצת יותר דתיה ממה שאני בשביל לא לפגוע בהם. לפני שנתיים הלכתי למכללה בירושלים והייתי רחוקה מהבית. הריחוק גרם לי לדרדור וברוך השם קמתי בחזרה ואני מתקרבת להשם בקצב שלי. השנה נכנסתי למכללה חדשה עם בנים בנות והכל היה בסדר עד שהתחלתי לצאת עם מישהו לא דתי. הוא יודע שאני דתיה ושאני רואה את העתיד שלי רק עם גבר דתי ובגלל שיש בנינו באמת חיבור נפלא ובמיוחד לאחר כל הגברים האחרים שניסיתי לצאת איתם בעולם הדתי והחרדי (באמת הרבה גברים) ושום אופי לא אתאים לי בכלל. אני באמת מעריכה אותו בתור בנאדם יש לו מידות באמת מקסימום ואני לא בוחרת סתם בקלות ראש. הוא אומר שאתן לו זמן והוא יהיה דתי בסופו של דבר הבטחתי לעזור לו אבל עברו 4 חודשים מאז התחלנו לצאת והשיפור ממש קטן. יש לו ראש חריף שאוהב להבין ולחקור ואני בטוחה שזו מידה טובה ללומדי תורה. אפילו הורדתי מהציפיות שלי בשביל לאפשר לו להגיע אליהן. אני מאוד רוצה שהוא יוכל לעשות את זה כי הוא בנאדם טוב שאני רואה איתו עתיד אבל אני לא יודעת כמה זמן עוד לתת ולחכות ככה. המשפחה שלי לא מודעת אליו ואם היתה כנראה הם היו נוקטים באמצעים חמורים. כמובן שהכל עבורי. אני חייבת עיצה כי אני לא יודעת מה לעשות בשביל לעזור לו להתחבר לדת ולהתקרב לבורא ולאהוב אותו כמו שאני אוהבת אותו. יהיה לי ממש קשה לעזוב אותו כי אני תמיד אחשוב שכנראה היה סיכוי וויתרתי על גבר מאוד טוב וחבל לי.הוא בנאדם עם המון דרך ארץ.

הוא מבין אותי מקשיב לי מקבל אותי מחזק אותי. בזכותו הצלחתי לעשות את הצום האחרון כולו לאומת כל כאב הראש שלי כי מה שחשוב לי הוא דבר גדול וחשוב בשבילו. הוא שמח בשבילי ואוהב אותי. הוא תומך ומעודד תמיד.הוא מקשיב לסיפורים שלי ותמיד רוצה שיהיה לי רק טוב. אני חייבת לציין שניסיתי באמת לצאת עם כמה וכמה גברים לפניו. כל אחד בשחור לבן בישיבה או מאוד דתי ובאמת שמכל אחד ואחד הזדעזעתי.אם זה משתיה ששותים כל הזמן

או סמים ואפילו בגידות וקללות חריפות. התנהגות זוועתית שאני לא יכולה להתחבר אליה. הוא באמת גבר על רמה מבית טוב ואני רוצה להקדיש את כל כולי לזה כי אני בטוחה שהוא שווה את זה. תודה רבה רבה.

תשובה

שלום וברכה

החיים מזמנים לנו הרבה דברים שאנחנו לא יודעים מראש כיצד ייראו. רבות מחשבות בלב איש ועצת ד' היא תקום.

את נפגשת עכשיו עם מציאות חיים כזו.

ופגשת את הבחור הזה, שלהערכתך יש בו את שתי הקומות הבסיסיות ביותר לנישואין. להבנתך, הוא אדם טוב, ישר ומוסרי, ובעל מידות טובות; הוא בן זוג שיודע להקשיב, לחזק, תומך ומעודד, ורוצה בטובתך.

אלה יסודות חיוניים של ממש לכינון חיי משפחה טובים, ואשרייך שמצאת את זה.

האם אפשר להינשא לאדם שאינו שומר תורה ומצוות, שהתכונות החיוביות האלה קיימות בו ? כן, אבל זה מורכב, והדבר בעיקר תלוי בך. אם את מעריכה כי תוכלי להמשיך להיות דבקה בריבונו של עולם, בתורה ובמצוות, גם אם הוא לא יהיה שם, וכמובן תגיעו להסכמה בתחום אופי הבית וחינוך הילדים וכדו' – זה אפשרי. קשה, אבל אפשרי. על אחת כמה וכמה אם הוא יתקדם אט אט.

לא זו בלבד, אלא שיכול גם להיות שחובת הניתוק ממנו עלולה להרחיק אותך מריבונו של עולם.

כמובן שמצפה לך מסע קשה עם המשפחה שלך. אינני יודע אם אני יכול לעזור בתחום הזה, חוץ מחיזוק גדול.

אשמח לעזור במה שאני כן יכול.

כל טוב ושמחינו בשמחות

כתבות נוספות