שאל את הרב

זהב או יהלומים??

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 02/11/10 15:35 כה בחשון התשעא

שאלה

לכבוד הרב שלום!

לאחרונה נקלעתי לדילמה בחיי, אני בחורה בת 17 דתיה מבית ולומדת באולפנה.אני מאד רוצה להתחתן בגיל צעיר,אך אני לא מאד לחוצה על העניין.

בקייץ האחרון יצאתי עם בחור טוב וירא שמים צדיק אמיתי,בזמן המועט שיצאתי איתו הייתי בטוחה שהוא הזיווג שלי. אך בפגישה האחרונה רבנו והחלטנו לחתוך,אבל לא ניתקנו את הקשר באופן רציני זה ירד בהדרגה.. ועכשיו עבר כמה חודשים וזה מסתכם בשיחות של דרישת שלום בפייסבוק ותו לא. לפני כחודש היכרתי בחור אחר, ירא שמים בחור עם לב זהב אמיתי והתחלנו לצאת, ואנחנו עדיין יוצאים.

אבל משהו עוצר מבעדי להתאהב בו, אני לא מרגישה את החיבור למרות שמאד טוב לי בקשר ואני מרגישה שהוא נכון לי ושאנחנו מתאימים מאד אבל אני לא מרגישה את אותה האהבה שהירגשתי לבחור הקודם.ומחד גיסא-אני לא תמיד יחזור אחורה וישווה לקשר הקודם ומאידך גיסא אולי אנחנו באמת לא מתאימים ואני מכריחה את עצמי להתאהב. אני חייבת לציין שטוב לי ואני מרגישה שנכון לי בקשר הנוכחי אבל אני לא מצליחה להתרומם. רציתי שכבודו יעזור לי עם הלבטים ואולי יתן לי הנחיות להתמודד עם הדילמה של למה אני מהרהרת על דברים אחרים כשטוב לי ..ולמה אני לא מצליחה להתקדם עם הבחור הנוכחי ובמילים אחרות-למה אני מתעקשת לחפש יהלומים כשיש לי זהב ביד?!ואם אפשר לפרט לי ולהסביר לי יותר מלתת עצה של לעשות מה שאני מרגישה,כי אני לא מצליחה להחליט ואני צריכה עזרה.. תודה רבה רבה..

תשובה

ב"ה

לשואלת שלום,

א.גיל 17 הוא לא גילך אידיאלי לפגישות לקראת חתונה, בפרט שאת כותבת שאת לא לחוצה על הענין,
לא מספיקה תחושה חזקה של אהבה והתאהבות כדי לבנות זוגיות ומשפחה,
צריך להתבסס יותר מבחינה נפשית,ישנם אתגרים רבים בחיים שצריך להתמודד איתם ולזה צריך כוחות נפש,
צריך להתבגר יותר כדי שהנישואין יהיו בבשלות הראויה.

ב.כתבת שהיתה ביניכם אהבה עד שבסוף היתה מריבה ונפרדתם, זה נשמע מעבר חד מדי,
אלו היו משברים וקשיים וסיום בסוף, או שכלל לא היתה אהבה גזולה ונפרדתם, זה מובן ,אבל ניתוק חד צריך לעורר מחשבה על עצם ההתנהלות הזו.

ג.לגופו של ענין, באמת קשה ליצור מערכת יחסים זוגית כאשר תמיד יש מישהו אחר ברקע, זה מעקב את ההתמסרות הרגשית למי שאיתך, ותמיד יעסיקו אותך המחשבות "מה היה אילו התחתנתי איתו" ועוד,
לכן את צריכה לברר לעצמך את היחס עם הבחור הראשון, האם שייך לחזור אליו? אם לא אז תעשי כל פעולה שמסיחה אותך ממנו, לא לדבר ולא להתכתב בפייסבוק,
זה גם לא הוגן כלפי הבחור הנכחי שאת נפגשת איתו ויחד עם זה יש לך שאריות קשר עם בחור אחר.
וכשהראש יהיה פנוי לגמרי תוכלי ללכת בצעדים יותר בוטחים עם הבחור השני.


בברכה,

דני ארגמן
052-7710491

כתבות נוספות