שאל את הרב

וודאות באמונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/10/11 23:18 ו בתשרי התשעב

שאלה

שלום רב,

ברצוני לדעת מהי הדרך להשגת וודאות של 100% בכך שהקב"ה הוא האלוקים.

ברור לי שיש אלוקים לעולם, השאלה מה הדרך הנכונה לעבוד אותו האם היהדות או משהו אחר?

ב"ה אני נולדתי למשפחה דתית ומנהל אורח חיים דתי ואני שמח בכך אך השאלה הזו עולה לי ואני מחפש תשובה, אני יוצא מתוך נקודת הנחה שיש וודאות שהרי אם לא למה שאבחר בדרך זו? למה שאנהל את כל חיי עד כדי מסירת החיים על פי דרך אם אין לי וודאות בה.

תודה רבה, אשמח אם אפשר לקבל מייל שאוכל לחזור אליו במידה ויהיו לי שאלות על התשובה. שוב תודה.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הקב"ה ברא עולם גדול, רחב ומגוון.
לכתחילה הוא פנה לכל בני האדם ללכת בדרכיו "לעבדה ולשמרה", אבל הם נכשלו בחטאים רבים.
לאחר המבול שוב היה נסיון לכרות ברית עם כל בני נח ולחדש את הקשר של כל האנושות עם ד'. מגדל בבל הוכיח סופית שלאנושות אין את היכולת לדרגה רוחנית כל כך גדולה.
רק אברהם נמצא במדרגה הזאת - ד' בחר בו ובזרעו להיות ממשיכי הקשר הקרוב והנאמן לד', כל האנושות שוב לא נדרשת למדרגה גדולה זו של קיום תרי"ג מצוות, אלא רק לשבע מצוות בני נח.

זרעו של אברהם זכה מאז להשגחה מיוחדת ולהדרכה מיוחדת. נשלחו אלינו נביאים ונתנה לנו תורה. בחטאנו נענשנו קשות, עם זאת ד' שמר עלינו בגולה והשיבנו לתחיה בארצנו, בדרך שאין דומה לה בכל תולדות העמים בעולם.
היהדות - בשונה מדתות אחרות - לא מנסה להשפיע על אחרים להצטרף אליה, מפני שלפי אמונתנו רק לישראל יש סגולה מיוחדת שמתאימה לו להיות שומר תורה והולך בדרך ד' בעולם.
זכית אתה, וכל אחיך בני ישראל, להיות בעלי הסגולה, להיוולד ולהמנות על זרע ישראל. זו זכות שרק מעטים בעולם זוכים לה.
לאברהם אבינו נאמר "ונברכו בך כל משפחות האדמה ובזרעך" יש לנו תפקיד, להביא ברכה לכל העולם, להחזיר עטרה ליושנה ולהביא את התכנית האלוקית המקורית של ברית בין ד' ובין כל בני האדם. ישעיהו הנביא (פרק ב) מתאר מציאות זו: "והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ד' בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים. והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ד' אל בית א-להי יעקב וירנו מדרכיו ונלכה בארחתיו כי מציון תצא תורה ודבר ד' מירושלם".

אם מתעוררות אצלך שאלות או תגובות אתה יכול להגיב כאן לתשובה שלי.

כתבות נוספות