שאל את הרב

התערערות האמונה כתוצאה ממפגש עם דעות חדשות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/12/01 04:36 טו בטבת התשסב

שאלה

אנחנו 3 בנות דתיות ומאמינות בנות 15. הבעיה שלנו היא שלאחרונה אנחנו מתחילות להפתח לעולם אחר, לעולם שונה, והאמונה, איך לומר? קצת מתערערת... אנחנו שומעות דעות שונות ממה שהאמנו תמיד ולהפתעתנו הדעות האלה נראות נכונות מאד... אין בכוונתנו לעזוב את הדת, אך איננו רוצות להשאר כבולות לדעות שהעולם הדתי מכתיב לנו כי לדעתנו הן לא נכונות!

איך נדע להתמודד עם בעיות כאלה עכשיו ובעתיד

תודה

תשובה

שלום לכן, ורוב ברכות !
באחד המאמרים המרתקים של הרב קוק זצ"ל על החינוך הוא כותב : "אמנם טובה וקדושה היא הילדות , אבל הלא היא גם כן חלושה ולא תוכל לעמוד בפני זרם החיים ההולך ומתגבר לפי מידת הגדלות". לפי זה , גם אתן כנראה הגעתן ל'גיל שאפשר להתחיל' . להתחיל להתמלא בדעות חזקות יותר , מובנות יותר וגדולות יותר. לפתח את עולם האמונה שקיים בכן, לבנותו ולשכללו.
מחד , אין ספק שישנן ידיעות חדשות שהן אכן נכונות מאוד, וכדאי לכן לאמץ אותן .
אך מאידך , 'חדש' הוא אותיות 'חשד' , וכל דעה חדשה צריכה בדיקה.
אם במקביל ל"פתיחות" לעולם האחר והשונה תיפתחו ותלמדו ותעמיקו גם במה שהאמנתן עד היום בצורה ילדותית בלבד , תצאנה מורווחות מזה ומזה .
הן התורה "ארוכה מארץ מידה ורחבה מיני ים" וככל שתעסקו בה יותר תמצאו בה דברים חדשים ותסירו מעליכן את כבלי ההבנה הילדותית.
לא אחת בתנ"ך נמשלה התורה לאש , וכשם שהשלהבת כמוסה וסגורה בתוך הגחלת , וכשמלבים אותה היא יוצאת מן הגחלת ומתפשטת ומתרחבת , ואז היא מאירה בשלל גווניה וצבעיה , כך התורה - מי שמשתדל להעמיק בה יזכה לראות בה שלהבת גדולה מאירה בשלל דעותיה (רמח"ל).
אם נוכל לסייע על ידי הפניה למקורות או במענה על שאלות– בשמחה רבה. אל תהססו לפנות אלינו.

בהצלחה רבה
שוהם, חברים מקשיבים

כתבות נוספות