שאל את הרב

התנדבות במשמר האזרחי

חדשות כיפה הרב בני לאו 11/04/02 14:41 כט בניסן התשסב

שאלה

ראיתי כאן איפשהו תשובה למישהי שמתנדבת במשמר האזרחי הרב שמואל אליהו כתב לה שם שתעזוב שם מיד,

אני נערה בת 16 שבדיוק בימים אלה חותמת על הטפסים והולכת להתנדב במשא"ז, התחלתי בכך כיוון שאני מרגישה שאני לא עושה כלום למען המדינה שכ"כ סובלת עכשיו, וכמו שחברותיי הולכות להתנדב במד"א- אני החלטתי שאני אתנדב במשא"ז, אני גם ארגיש יותר בטוחה שאדע להשתמש בנשק וגם אוכל ללוות טיולים שזו מעלה כיוון שאני מדריכה-

האם יש בעיה עם התנדבות במשא"ז?

אם כן- מהי ולמה יש בעיה עם עזרה לכלל, אני לא בטוחה שאני מבינה את העיקרון שעומד מאחורי זה..

בתודה מראש ובציפיה לגאולה

תם

תשובה

לתם שלום
1. מבחינה עקרונית השעה עכשיו היא שעת מלחמת מצווה וכולם צריכים להתגייס לעזרה: "חתן מחדרו וכלה מחופתה". התפקיד הנכון לנשים הוא סיוע בעורף.
2. מבחינה עקרונית אין בעיה עם התגייסות למשמר אזרחי (אם יש בעיית כח אדם אמיתית, שאין מספיק גברים שמתגייסים). במצב כזה מותר לך גם לשאת נשק.
3. מבחינה מעשית אני מבין מאד את הסתייגותו החריפה של הרב אליהו. המציאות הפיזית של העבודה במשמר האזרחי יכולה להביא אותך לסיטואציות מאד מביכות ומכשילות. העבודה היא בזוגות ובשעות מאוחרות (כמו עכשיו). את יכולה למצוא עצמך עם בחור נחמד שגם כן התגייס לשם שמים ולהתרדר למקומות שאינך חפצה להיות בהם.
לכן באופן מעשי כדאי לחפש מקומות התנדבות בטוחים מבחינת עולמך הדתי. יש מספיק צרכים לעם ישאל בשעה זו ואני בטוח שתוכלי למצוא אחד מהם. לדוגמא: לעזור לנשים שבעליהן נקראו לצו 8 (זה פחות קרבי אך לא פחות מועיל).
בברכה
בני לאו

כתבות נוספות