שאל את הרב

התחזקות

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 06/12/12 13:36 כב בכסלו התשעג

שאלה

שלום רב לך הרב,

אני ממש רוצה להתחזק, אך זה קשה לי.

מכיוון שיש לי סוג של ידידים,בנים. שאני לא רוצה להפסיק איתם את הקשר, האם אני יכולה להתחזק וללבוש חצאיות וכו' וגם להיות איתם? אני לא עושה איתם כלום. חוץ מלדבר איתם כמובן . אני אשמח שתענה לי

בתודה

תשובה

שלום!

שמחתי מאוד לקרוא שאת מתחזקת, וצריך לדעת שה´ מאוד מאוד שמח לכל צעד של התחזקות, בפרט בימינו שיש פיתויים חזקים מאוד.

התורה הקדושה מדריכה אותנו שקשר נפשי בין בנים לבנות שלא לצורך חתונה הוא מסוכן, וצריך להימנע ממנו.
יש כמה סיבות לכך, אבל העיקר הוא שה´ ציווה אותנו על כך, והוא יודע מה טוב לנו. אבל גם אנחנו יכולים לנסות להבין קצת את ציווי ה´, ואם נסתכל ביושר, נראה שחיי משפחה של זוג שלא היה בקשרים אחרים קודם לכן הם הרבה יותר בריאים.

ברור שזה מאוד קשה לנתק קשרים, אבל כגודל הקושי - גודל השמחה של אלוקים בך המשנה אומרת "לפום צערא אגרא", שבתרגום לעברית הכוונה "לפי גודל הצער - כך גודל השכר". כמו שהיהודים שבכל הדורות עמדו בניסיונות קשים להמיר את דתם וכדומה ומסרו את נפשם על עקרונות קידוש השם, וכמו החיילים שמסכנים את נפשם כדי לשמור על עם ישראל - כך ה´ ישמח בעמידה בניסיון שלך. צריך לומר לעצמנו, שגם אם זה מאוד קשה וכואב - נשאב כוחות מהגבורה היהודית מכל הדורות לעמוד על עקרונותינו ולשמח את ה´. כדאי גם לפנות אל ה´ בתפילה ולבקש ממנו שיתן כוחות להצליח בניסיונות הקשים שהוא מעמיד לפנינו, והרי ידוע שאלוקים לא מנסה אדם בניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו, ואם הוא העמיד אותך בניסיון - הוא נתן לך גם כוחות לעמוד בו.

צריך גם הרבה חכמה, כי אסור גם לפגוע באנשים. לכן צריך להסביר לידיד - אין לי שום דבר נגדך, אתה אדם טוב מאוד, אבל העקרונות שלי אומרים שלא טוב שנהיה בקשר נפשי.

בהצלחה עצומה בדרכך!

כתבות נוספות