שאל את הרב

התחזקות בתשובה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 04/01/22 08:50 ב בשבט התשפב

שאלה

כבוד הרב שלום .

ראשית אני רוצה להודות לך ,לפני מס' חודשים התייעצתי איתך לגבי שמירת שבת ושלום בית וב"ה ישתבח שמו בעלי התחזק והחל לשמור שבת.

יש לי 2 שאלות בבקשה.

אני מתחזקת בשנה האחרונה ,זרקתי את כל הבגדים החשופים והמכנסיים ולקחתי על עצמי צניעות . דבר שמאוד קשה לי זה כיסוי הראש וכרגע אני הולכת עם חצי כיסוי,הקושי הוא גם מבחינה רפואית( אני סובלת מדאבת שרירים,כאבי שרירים מפושטים, כולל הראש)

ז"א שאפילו החצי כיסוי שאני קושרת על הראש גורם לי לכאבים ומיגרנות ואני מחכה רק להגיע הביתה כדי להסירו.היו מספר פעמים שזה היה בלתי נסבל והורדתי ברכב ורצתי הביתה.חשבתי אולי על פיאה אבל ראיתי שיש המון חילוקי דעות בנושא.

השאלה שלי מה עדיף חצי כיסוי או פיאה?

אני מעדות המזרח אם זה משנה אבל באתי מבית מסורתי ולא דתי .

שאלה נוספת לגבי הגעלת והטבלת כלים.

יש לי הרבה כלים שלא הוטבלו והשתמשנו בהם מזלגות וכפות הילדים תמיד מתבלבלים ומשתמשים גם לבשר וגם לחלב.

האם אפשר להגעיל או שלזרוק ולקנות הכל חדש?

תודה רבה וסליחה על האורך.

תשובה

שלום

אני לא מבין למה את מתנצלת על האורך. הכל טוב. מעולה שאת שואלת.

ראשית, אני מאוד שמח לשמוע על ההתקדמות בבית. שתזכו בע"ה להמשיך לעלות מעלה מעלה בעבודתו יתברך.

לגבי הכיסוי ראש, ברור שאת צריכה למצוא משהו שלא יגרום לך לכאבים.

פאה זה בסדר גמור והרבה יותר טוב מחצי כיסוי ראש. יש הרבה עדות שבהם הולכים עם פאה. גם אשתו של הרב מרדכי אליהו צ"ל הולכת עם פאה (וכובע מעליה. אבל את לא חייבת בזה).

לגבי הכלים - סכו"ם שיש ספק אם השתמשו בו לבשרי וחלבי צריך להגעיל. במיוחד בסכו"ם זה מאוד קל. מרתיחים קומקום (או סיר עם מים) וכשהמים מבעבעים מכניסים (בזהירות גדולה כמובן) לתוכם את הסכו"ם (אחרי שלא השתמשו בסכו"ם הזה ב 24 שעות האחרונות). אחרי זה שוטפים את הסכו"ם במים קרים.

כלי ממתכת ומזכוכית, שיוצרו בחו"ל צריכים טבילה. בדרך כלל ליד כל מקווה יש מקווה כלים. עושים מבצע של פעם אחת ומטבילים כל מה שצריך טבילה (ובהמשך כלים חדשים שקונים).

בהצלחה רבה

כתבות נוספות