שאל את הרב

התדרדרות בענייני צניעות.

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/12/09 19:51 י בטבת התשע

שאלה

אני בחור בן כמעט 15, לומד בישיבה תיכונית, לומד הרבה גמרא, ונחשב ברמה דתית גבוהה (לפחות כלפי חוץ).

מעולם לא הוצאתי שז"ל לא בלילה ולא ביום (למיטב ידיעתי, יכול להיות שיצא בלי ידיעתי? לא יודע...)

עד לפני חודש, חודש וחצי, מצבי הפנימי היה מצויין, אבל פתאום הכל השתנה, היה לי קצת משעמם באינטרנט, (יש לי רימון), וקראתי קצת תכנים לא צנועים, והיצר הרע שכנע אותי - לא נורא, זה לא תמונות או משהו, ולאט לאט ירדתי למטה, עד שהגעתי גם לידי תמונות, וגם לידי דברים אמיתיים (כלומר דברים לא רואיים שאני עושה במציאות), וגם הרהורים ממש לא יפים. חשוב לציין שעדיין מעולם לא הוצאתי שז"ל.

אני מפחד שזה קרוב, אני מפחד שזה יקרה בלילה מהרהורים. קראתי כבר חלק מהספר "אשיב ממצולות", וזה לא כ"כ עוזר לי.

אני מתבייש לספר על זה לחברים/מורים, כי יש לי תדמית של בחור ברמה דתית גבוהה.

מהאינטרנט אני לא יכול להתנתק - פשוט לא אפשרי, אני לא מסתדר בלעדין (בין השאר גם לומד דף יומי באינטרנט ב"ה).

האם כדי לי לספר למחנך שלי או לרב קרוב אליי, מה כדי לעשות ??

זה באמת מייאש אותי! אני חייב פיתרון.

ממש תודה מראש!

תשובה

שלום וברכה,


עכשיו גילית שדברים לא פשוטים בחיים.
עכשיו גילית כי אתה עומד בצומת דרכים, ולא לחינם כתב ריבונו של עולם בתורה "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת המוות את הטוב ואת הרע". אתה בצומת הזו, וכצלם אלוקים אתה נתבע לבחור בין הטוב ובין הרע. אתה מסוגל לעשות זאת, כי גם לך יש את כוח הבחירה החופשית, ובכך גם תביא לידי ביטוי את מהותך כאדם ואת העולם הרוחני שיש בך. העולם התורתי שאתה עוסק בו יהיה לך לסיוע גדול, כי כל מי שהריח ריח של קדושה מסוגל יותר להבין את המחיר הכבד של ההתדרדרות בענייני צניעות ובענייני גלישה אסורה.

על כן, ההכרעה היסודית שלך צריכה להיות כי אתה מתמודד, וכי אתה מחליט לעשות את מה שצריך לעשות כדי לגבור על הנפילה הזו.

עשה מה שמסייע לך. אם מסייע לך לדבר על זה עם מחנך דגול או עם רב קרוב אליך – בוודאי שתעשה זאת, כי הדבר יקל עליך את ההתמודדות. אין בושה בבחור שהחליט להתמודד, ובוודאי שלא לפני הקב"ה. בכלל עדיף לסבול בושה בפני בשר ודם (גם אם קיימת כזו) מאשר להתבייש בפני ריבונו של עולם על מה שאנו עושים; אם אתה חש כי דווקא טוב לך לבד, ואתה מצליח כל יום להתקדם יותר ולהתחזק יותר – עשה זאת בדרך המיוחדת הזו. העיקר הוא להחליט כי אין הדבר תלוי אלא בך, וכי זו משימת חיים לדבוק בטוב ולמאוס ברע. לאחר ההחלטה העקרונית מתחילים בניסיון המתמיד לממש את זה ולבצע את זה, ואז זוכים לחיים יותר מתוקנים.


כל טוב והרבה הצלחה

כתבות נוספות