שאל את הרב

התבוללות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 12/06/20 11:07 כ בסיון התשפ

שאלה

כיתה ח התחלתי לצאת עם בחור ערבי בדואי אני כן ידעתי שהוא ערבי ובכל זאת נשארתי .

לאחר שנה בידיוק ההורים שלי גילו (משפחה מסורתית) ואמרו לי להיפרד , כמובן שנפרדתי אבל כן עדיין נפגשנו לפעמים (מציינת שלא שכבנו ביגלל שהוא ערבי) בגיל 16 הפסקנו להיפגש . התקרבתי מאוד לדת התחלתי לשמור שבת כמה שאני יכולה וכמה שלנסות לעשות יותר מצוות .

אני רק אחרי שהםסקנו להיפגש הבנתי כמה החטא חמור,אבל אף פעם לא הפסקתי לאהוב אותו גם היום אני בת 17 ועבר 4 שנים ואני עדיין לא יכולה להתקדם.

רציתי לשאול מה העונש של התבוללות שלי? אני יודעת שאלוהים הוא אלוהיי הסליחות והרחמים אבל מה מידת הדין שאוכל לקבל? ניסיתי לכפר המון פעמים אבל כלום לא מרגיש מספיק.. האם מידת הדין יהיה חמור ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

מדת הדין יודע רק "א-ל דעות", והוא יודע מה קרה ואיך ומה העונש המתאים ומתי. אצל בני אדם יש הדרכה של חז"ל שהם אומרים לנו לעשות תשובה. התשובה כוללת עזיבת החטא, חרטה, וידוי, קבלה לעתיד. לכן כדי לדעת את חומרת המעשה צריך ללמוד מה בין יהודי לגוי (לא משנה איזה דת), מהי מעלת היהודי ומה תפקיד הגוי. צריך ללמוד אולי את ספר הכוזרי, ולהבין את תפקיד כל בריה בעולם. במקביל להבנה של מעמד היהודי והגוי צריך גם להתוודות בתפילה על כל מעשה רע שעושה האדם, וכן לקבל על עצמו בקבלה ברורה שאין כל קשר בין יהודי וגוי (מלבד במסחר בתנאים מסוימים). לאחר מערכת תשובה שלמה ואמיתית אנו מאמינים שהקב"ה מקבל תשובת בני ישראל, והוא נוהג במדת החסד והרחמים.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות