שאל את הרב

הרהורים בלילה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 09/01/16 18:29 כח בטבת התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני המון זמן מנסה להלחם בפגם הברית ובשבועות האחרונים ברוך השם התחזקתי בזה מאוד מאוד.. ועדיין למרות שאין לי הרהורים ביום ואני שומר את העיניים ממש חזק כמה שאני יכול... יש לי חלומות בלילה לא צנועים לצערי ואני מרגיש שאני ממש נלחם בתוך החלום לא לחטוא וזה מייאש.. היה לי קרי לילה אבל מעט מאוד ועדיין זה מייאש אותי שלמרותת שאני משתדל בכל כוחי עדיין יש לי חלומות ומלחמות בלילה... האם זה נחשב לי לחטא? כי לפגום במזיד אני לא פוגם!

ואיך אני יודע שבשמיים מתקנים לי את החטא? ושמרחמים עליי עכשיו ושבאמת קיבלו את התשובה שלי בשמיים בנושא? האם באמת ווידוי וקבלה על העתיד בשפתיים ובכי עם דמעות בתפילה להשם מתקן לי את הקלקול הקשה הזה?

תודה כבוד הרב.

תשובה

ב"ה

שלום.

אשריך צדיק שאתה נלחם ומצליח.!!
1)נכתבו כאן המון תשובות בנושא זה. כדאי לך לקרוא.
2) כדאי לך לנסות להיות עסוק .לימודים ,תחביבים, ספורט, אומנות, נגינה כל דבר שאתה מתעניין בו. וכך כשתהיה עסוק לא יהיה מקום ופנאי למחשבות וכך לאט לאט הן יעלמו.
3)יוסף הצדיק כשהגיע לביתו והיה רגע פנוי "ואין איש מאנשי הבית שם בבית" אז ברגע הזה כמעט שהוא נפל. עד שנראתה לו דמות אביו וכך הוא ניצל ברגע האחרון ממש!.
והחיד"א כותב ש ר"ת ["ואין איש" ]:
[ו]דמות [א]ביו [י]עקב [נ]ראה [א]ל [י]וסף [ש]שם.
ולכן כדאי לך לתלות תמונות של אנשים שאתה מעריך ושההבטה בהם תגרום לך לחשוב אחרת. זה יכול להיות תמונה של אבא או אמא או המשפחה או רבנים וכדומה.


בהצלחה ואל תתיאש!! [בטוב תלין וברחמים תקיץ]

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות