שאל את הרב

הרבי - המשיח - והקשר בין מה שקורה לגאולה?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 26/05/02 06:40 טו בסיון התשסב

שאלה

לכבוד הרב שיחי'

האם יש שייכות בין האירועים בשנים האחרונות בפרט בתקופה האחרונה (הן במישור העולמי והן במישור הארצי) עם הגאולה ע"י משיח אמת?

(אני באופן אישי מאמינה שהרבי מלובביץ נבחר ע"י ההשגחה כמשיח, היש קשר בין אמונתי זו לאירועים הנ"ל?)

תודה על הסיוע.

תשובה

בס"ד

בודאי שכל מה שעובר עלינו בשנים האחרונות ובמיוחד בתקופה האחרונה הוא חלק מהגאולה ומיסורי גאולה. אלה הם היסורים שמישרים אותנו לדעת איך ללכת עם ה' ולא נגדו.
לא כך אמר דוד המלך. אביו וסבו הרוחני והמעשי של מלך המשיח: "שבטך ומשענתך המה ינחמוני" גם השבט המכה וגם המטה למשענת - הם מנחמים אותי.

למה?

כי אני\אנחנו כמו כבשים הנמצאים במרעה וחושבים כי העשב הירוק שבראש הצוק הוא שווה נסיון. כשהרועה מכה אותנו על מנת שלא ניפול לתהום, אנחנו כואבים וכועסים. השכיל דוד המלך להבין שהמכות שהרועה נותן לכבשים הם לצורך הצלת העם.

אנחנו בתהליך גאולה - זה כל כך פשוט וברור. וככל שנשכיל להבין את זה וללכת עם ה' - כך יהיה יותר טוב. וככל שנתעלם מזה - נחזיר חלקי ארץ ישראל. נצייד את המחבלים בנשק. נפקיר אחים בידי מחבלים רצחנים. כך נתרחק מהגאולה.
(וחבל שדברים כל כך נוראיים נעשים על ידי אנשים הנקראים בני תורה)

-------

איך כל זה קשור לרבי?

הרבי מחב"ד ע"ה הסביר כמה פעמים שפירוק הנשק הגרעיני הוא חלק מהגאולה המתקדמת. העובדה שאומות העולם מקיימים חלק ממצוות בני נח ונהיים פחות אכזרים ואלילים ויותר בדרך של דרך ארץ הכל הכל זה חלק מתהליך של גאולה.

כל דבר מעשי בעולם המראה על המימוש של גאולה ממשית - לא רק בדיבורים - הוא חלק מתהליך גאולה. ולכן עליה לארץ וישוב הארץ ובנין הצבא וחזרה בתשובה - הכל הוא חלק מגאולה.

במיוחד האירועים האחרונים שבאו עלינו כי לא ראינו עין בעין את הגאולה המתרחשת מול ענינו. ויתרנו על ירושלים ועל כך אנחנו משלמים מחיר כבד.
זיכרי נא מי ויתר על ירושלים?
רבנים ואנשים דתיים שלא שמעו לרבי! ודבריו המפורשים בתורה ובחז"ל.

בודאי שיש שייכות בין האירועים בשנים האחרונות בפרט בתקופה האחרונה (הן במישור העולמי והן במישור הארצי) עם הגאולה ע"י משיח אמת.

את גם מרמזת לכך שהרבי הוא המשיח?

ועל זה אני רוצה לומר לך בכנות שאני לא יודע. קשה לי להבין דבר שכזה. על פי כל הכללים של הרמב"ם בהלכות משיח מדובר על מצביא, מדינאי, גם איש תורה ואמונה. איש הלכה ומידות. אבל בעיקר מנהיג מדיני. כמו דוד המלך. כמו בר כוכבא.

היום היינו קוראים לזה "מישהו במישור הפוליטי" אבל במדרגה הרבה הרבה יותר גבוהה.
ומדובר כמובן בארץ ישראל שרק בה יש גאולה, צבא, מלחמות ה' והכנעת עמלק וכד'

לרבי היו הרבה תכונות שמתאימות למלך המשיח ובעיקר המידות המדהימות שלו, השייכות לכלל ישראל, כוחותיו הרוחנים ופעולותיו עם העם כולו. אבל היו כמה דברים שלא היו. ולכן קשה לי לחתום על כך שהוא המשיח. יכול להיות שאני טועה. כן . אבל אני לא רואה את עצמי חייב להחליט משהו בנושא זה.

בכל מקרה ברור לחלוטין שהרבי שייך לאורו של משיח. לתהליך של ביאת המשיח. הוא קידם את הרעיון הזה בתוך עם ישראל למקומו הטבעי. ורוחו של הרבי הזה מלווה אותנו הרבה שנים אחרי ג' תמוז, ומן הסתם עוד תלווה בעתיד. כשאנו נזכרים בעצות החכמות שלו. בראיה הגדולה שלו. בחכמה העצומה. בתפילה הגדולה על הפרט ועל הכלל. בהדרכות שלו שעד היום ממשיכות. ובמיוחד במאבק שלו למען הארץ למען העם ולמען התורה.

כתבות נוספות