שאל את הרב

הקפדה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 08/10/18 21:10 כט בתשרי התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב. אני בחורה דתייה מבית דתי. כחלק מתהליך מציאת זיווגי בע"ה, הכרתי בחור דרך מכר משותף, ודיברנו בשיחת טלפון בלבד. במהלך השיחה הבנתי כי ישנה חוסר התאמה בנינו וכשההצעה להיפגש עלתה הסברתי לו את דעתי ושאיני חושבת שזה מתאים. אך הוא התעקש וביקש שאחשוב על הדברים. ואכן כך עשיתי. במהלך השבת חשבתי על השיחה שהייתה ובכל זאת החלטתי שלא להיפגש. שלחתי לבחור הודעה על החלטתי והתנצלתי על כך, ואיחלתי לו בהצלחה בהמשך. אך הוא המשיך להתעקש ותבע הסברים (חשוב לי לציין כי במהלך כל ההיכרויות שיצא לי להיות בהן דגלתי בלסיים דברים יפה ובדרכי נעם, שחלילה לא אפגע באף אדם! גם אם זה אדם שאיני מכירה כלל.) ניסיתי להסביר את עצמי שוב ושוב, אך הוא לא היה מוכן לקבל את סירובי. הוא התעקש והמשיך לשלוח הודעות, ואף ירד לשיקולים אישיים ודיבורו נהיה בלתי מכבד. הוא ביקש שנדבר על כך בטלפון, שוב הסברתי את עצמי ואמרתי שזה לא לעניין. מצאתי את עצמי בסיטואציה שמעולם לא נתקלתי בה! הבחור המשיך לשלוח הודעות, התקשר מהטלפון שלו, ממספר אחר ואף ממספר מוסתר. לכל אותן שיחות והודעות כבר לא עניתי. ההודעה האחרונה שלו הייתה שאני צריכה להתבייש לעצמי ושעל התנהגות כזאת הוא לא סולח לי ושממש פגעתי בו.

אני שוב חוזרת ואומרת כי התנצלתי כמה פעמים על ההחלטה שלי, והשתדלתי ועניתי לו לכל ההודעות בדרך ארץ ובנעם וניסיתי להסביר את עצמי עד כמה שיכולתי מבלי לפגוע בו.

מה אני צריכה לעשות במצב שכזה? האם זה נחשב שפגעתי בו, האם יכולה להיות הקפדה מצידו?

תשובה

שלום

לפי מה שאת מתארת את לא נהגת כפי שצריך, אלא הרבה מעבר לכך.

זכותך המלאה שלא להיפגש.

זכותך המלאה להסביר זאת פעם אחת בצורה מנומסת.

את עשית הרבה מעבר לכך, למרות שלא היית חייבת.

לפי מה שאת מתארת הבעיה היא כמובן אצלו. נשמע מדברייך שהוא אובססיבי ולא מסוגל לקבל 'לא' כתשובה.

מלבד זאת שאת צריכה להרגיש עם מצפון נקי לחלוטין ויכולה וצריכה להמשיך הלאה בחיפושך, אני מציע לשקול שני דברים:

א. להעזר במכר המשותף בכדי לנסות להוריד אותו ממך, ואולי אפילו כדאי שהמכר ידע את זה בשביל שלא יפלו אותו עוד בחורות. יכול בהחלט להיות שהוא צריך סיוע רגשי-נפשי לפני שהוא ממשיך בבנין הבית שלו.

ב.אם הוא ממשיך להטריד אותך, תשקלי ותתייעצי אולי אפילו לפנות למשטרה.

בהצלחה רבה.

בטוחני שעם מידותייך הטובות תזכי למצוא במהרה את מי שראוי לך באמת

כתבות נוספות