שאל את הרב

הכתרה ובנים - מדוע בנים באו להכתרה בישורון?

חדשות כיפה הרב שי פירון 24/04/02 16:37 יב באייר התשסב

שאלה

בס"ד

לרב שי שלום,

אני שביעסטית באחת האולפנות בארץ חברות שלי לומדות באולפנית ישורון בתור שמינסטיות ובפורים הם הזמינו אותי להכתרה שלהם הגעתי ונדהמתי לגלות שיש בנים שצופים בהצגה ובריקודים לאחר ההכתרה חיפשתי התרים ושאלתי אף מס' רבנים בקשר לדבר וכולם ענו לי את אותה תשובה שאין שום היתר לבנים לראות בנות מציגות ובטח שלא רוקדות ואני לא מדברת על הפילוג שאותו נושא יוצר בשכבה עצמה אבל זה נושא אחר

אני רוצה להבהיר שאיני ח"ו חולקת על החלטותיך אבל הייתי שמחה לדעת מדוע המצב הוא כזה?

תשובה

ב"ה

שלומות!

לכתחילה, נכון שגברים לא יראו הופעה של בנות. אבל, לעיתים, יש להתקדם לקראת מצב שלם בהדרגתיות. אני חושב שאם יושבים עם הבנות ומחליטים על גבולות כגון - אין ריקודים, יש תנועה צנועה בלבד, לא יהיה אלא שירת מקהלה וכו' - הרי שכאן אנו לא נמצאים בתחום האסור והמותר אלא בתחום הראוי מול היותר ראוי.
כל הלכה צריכה להבחן מול החברה, האוכלוסיה ממנה באות הבנות. אי אפשר לבחון כל דבר במשקפיים של אידאל.
אם העדרותו של אבא מהכתרה תגרום לאטימת אוזניים ולחוסר הקשבה, או להערות ציניות של הורים, אזי יוצא שכרנו בהפסדנו.
לכן, צריך שיקול דעת חינוכי תוך היוועצות בגדולי תורה אמיתיים. אלה, ידעו לחבר בין התורה ברום פסגתה לבין המציאות בה אנו חיים. "תורת המחירים" גובה מחירים רבים. צריך להגדיר מטרה רוחנית עליונה ולבחון על פיה:
האם קדמנו את יראת השמיים של כלל הבנות? האם הן אוהבות יותר תורה ומצוות? האם הן מכבדות יותר תורה ולומדיה? האם הן שואלות יותר שאלות בהלכה וקשורות לרבנים?
לדעתי, לאחר שש שנות עמל באולפנא התשובה היא: כן!כן!כן!
צריך להפסיק לראות את כל המציאות דרך המשקפיים של הלכות צניעות. יש עוד קריטריונים לבחינתה של התקדמות.


בברכה,

שי

כתבות נוספות