שאל את הרב

הכשרה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/12/10 15:40 יט בטבת התשעא

שאלה

לפני מספר שנים הישכרתי את דירתי (המרוהטת לרבות מיטבח ,מקרר ,כיריים גז וכ"ו )למשפחה שאינה שומרת מיצוות והם הבטיחו לי שלא יכניסו לדירה הזאת אוכל לא-כשר או טרפות ,לאחר שפינו את דירתי בתום תקופה של 3 שנים שאלתי אם הם קיימו את הבטחתם והם שתקו דבר המעורר אצלי חשד שלא עמדו בהבטחתם כלומר לצערי הם הכניסו אוכל לא כשר לבית ולמיטבח , השאלה היא כיצד להכשיר ולטהר את הבית שלי ועדיף שייעשה את זה רב או מי שמוסמך לכך. למי עלי ליפנות?

תודה לכבוד הרב

תשובה

בס"ד
שלום רב,
נראה לי שלכולם היתה אז כוונה טובה, אבל זו דרישה בלתי אפשרית. מי שרגיל לאוכל לא כשר ומתגורר במקום שלש שנים - קשה לצפות שהוא יוותר למשך תקופה כל כך ארוכה על ההרגלים והנוחיות שלו.
דווקא צריך להעריך את השתיקה שלהם - הם יכלו באותה מידה לשקר שלא עשו שום דבר רע...
אם זה באמת חשוב לך - אז צריך להכניס את זה כתנאי לחוזה השכירות.
מכל מקום הנזק אינו גדול:
כיריים, מקרר, ארונות וכד' - צריך בסך הכל לנקות היטב.
הדבר היהיד שצריך להכשיר זה את הכיורים (אם יש שני כיורים) ואת פינות העבודה - שיש או נירוסטה (אם יש פינות נפרדות לחלבי ובשרי).
שם צריך לעשות הכשרה.
לפני ההכשרה יש להמנע משימוש במקום במשך 24 שעות.
ההכשרה היא לשפוך מים רותחים על כל השטח שצריך להכשיר. אפשר להרתיח מים בסיר ולצקת אותם על המקומות שצריכים הכשרה, אפשר לצקת את המים מתוך קומקום חשמלי.
אם יש צורך ביעוץ יותר מקצועי: בכל שכונה, בכל יישוב, כמעט בכל בית כנסת - יש רב. התשובה לשאלה "למי עלי לפנות?" תכנסו לבית כנסת בשכונה שלכם, תשאלו שם מי הרב ותתיעצו אתו.

כתבות נוספות