שאל את הרב

הכרות בזמן פגישות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/08/11 19:26 ד באב התשעא

שאלה

שלום לכבוד הרב,

ממש תודה על עבודת הקודש שאתם עושים!!

לאחרונה התחלתי לשמוע להצעות שידוכין, ומאז יצאתי עם בחור אחד למספר פגישות והקשר הסתיים מצדו..

אני יודעת שאני חדשה ב"עסק" ולא צריך להיות בלחץ, ואני באמת משתדלת שלא להיות..

הבעיה היא שאני מרגישה שדרך הפגישות האדם שעומד מולי לא יצליח להכיר אותי באמת.. אולי הקשר שהיה לי באמת לא היה 100% מתאים, וגם אני הייתי שוקלת לסיים את הקשר בהמשך, אבל אני מרגישה שהבחור לא באמת הכיר אותי מספיק, ואני לא אותו...

אני קצת חוששת מהתקופה הזאת של החיפוש, שלא באמת אצליח להכיר את האדם שעומד מולי, והוא לא אותי.. מה לעשות?! איך אפשר להכיר באמת, כמה שיותר (כי מה לעשות, באמת אי אפשר לדעת הכל ב- 100%...)?

ממש תודה!!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אכן יש הרבה חששות נכונים ואמיתיים בתקופה הקשה של חיפוש בן זוג לחיים, חובתנו למצוא את הפתרונות הנכונים והדרך אשר תתן מענה לחששות ולקשיים.
חששות וקשיים עולים בכל פרק בחיים: גם בחינוך ילדים יש הרבה דילמות כמו גם בדאגה לפרנסת המשפחה...
אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים. החיים מלאים אתגרים וזה הענין לחיות אותם - להתמודד עם הקשיים ולעמוד בנסיונות, גם בגן עדן היה לאדם נסיון גדול (והוא נכשל בו).
הסיפוק שלנו מעצמנו אינו בכך שאנחנו ישנים ואוכלים בשמחה ובשלווה אלא בכך שאנחנו מתמודדים ומתגברים.

באשר לדברים עצמם – ההכרות והבחירה בבן זוג הם תהליך. כאשר מדובר על תהליך מדובר על התרחשות הדרגתית שלוקחת זמן. אנחנו לא מצפים לתוצאה לאחר מפגש אחד גם לא לאחר עשרה מפגשים. בתחילת הדרך מסתפקים בכל פעם רק בהחלטה האם להמשיך להפגש – לא צריך כבר להחליט: "אתו אני מתחתנת".

במפגש הראשון צריך רק להחליט אם יש בסיס להמשך, עוד לא צריך לבדוק אם מתחתנים, אלא רק אם יש התאמה בסיסית ראשונית. כך ממשיכים, וממפגש למפגש בודקים האם יש ענין להמשיך, האם הבחור מענין אותי? נעים ונוח לי להיות אתו? האם אני מאמינה שיהיה לי טוב לחיות אתו?

כאשר הקשר נמשך לעשרה מפגשים ויותר צריך להתחיל להקשיב יותר ללב – האם הלב נפתח כלפיו? האם אני שמחה לקראת הפגישות הללו? כאשר התשובה חיובית והקשר ממשיך, שני הצדדים מבינים שצריך לדבר במפורש על חתונה ומשפחה... כך התהליך ממשיך להתפתח ולהתחזק כאשר גם הראש (השכל) וגם הלב (הרגש) ערניים מאוד ואנו מקשיבים להם ומתוך כך מתקדמים...

כתבות נוספות