שאל את הרב

הכרויות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/01/07 00:54 ז בשבט התשסז

שאלה

שלום רב!

אני בת 25 ולפני כ3 חודשיים נפרדתי מחבר שלי לאחר כחצי שנה ,הקשר התקדם ואפילו כחודש לפני שנגמר כבר החלטנו שיאללה צריך להתחתן,בסופו של דבר נוצר מין ריחוק כזה והקשר נגמר כשזה בא יותר מצדו.ניסיתי להסביר לו מבחינה שכלית ש3 שבועות של מרחק לא מעידים על קשר שלם -הסברים שכליים יותר אך הדבר לא הועיל...

בנתיים גיליתי כי הוא יוצא עם מישהי(שזה גם נגמר בנתיים)ויצא ממסקנות מעט שגויות שהיה כאן משהו לא אמיתי בסוף הקשר שאני זאת שהייתי צריכה בעצם להיפרד ממנו שהוא כבר ידע שהוא לא בעניין,חברה שלי דיברה איתי בצורה די בוטה על העניין,ומאז יש לי מעט חשש של פיספוס..

כמו כן אני מרגישה שמאז אני כל כך עצובה ומפוחדת לגבי העתיד,אם כי יש בי תקווה כמובן שבעז"ה אמצא במהרה אבל הנושא כל הזמן מטריד אותי ללא הפסקה...

מאז יצאתי עם 2 גברים שלא היה נראה לי..

מה כן אפשר לעשות ????????????

תודה רבה!אשמח לתגובה ודעה דווקא של אנשי תורה.

תשובה

שלום וברכה
אנשי תורה יכולים לעזור, קצת. לא הרבה, בשל העובדה שאפילו שלמה המלך אמר כי דרך גבר בעלמה הוא אחד הדברים שלמעשה אף אחד לא יודע את סודם, ואפילו החכם מכל האדם לא ידע את הדרך המיוחדת הזו.
יש בכל זוגיות ממד מסוים של הימור. אנחנו מנסים להפחית אותו על ידי יציאה משותפת תקופה מסוימת, על ידי מבחנים שונים שכל אחד מבני הזוג מעמיד את השני וכדו', אבל ביסודו של דבר עדיין קיים ממד מסוים שאנחנו לא יודעים אותו.
נראה מהסיפור שלך שאת צודקת, ושהיה טוב להיפרד ממנו. את החשש של פיספוס אי אפשר לבטל, אולם אין לנו ברירה – אנחנו מקבלים הרבה מאוד החלטות לאורך החיים שלנו במצבי ספק. לא כל דבר אנחנו יודעים מראש, ומה שאת צריכה לעשות הוא לא להילחם בעצם קיומו של הפחד מפני טעות, כי אם בעובדה שפחד זה גורם לך הטרדה מתמדת ומבחינה מסוימת שיתוק רגשי.
מה אפוא אומרת התורה ? התורה אומרת שאנו משתדלים לעשות את מה שאנחנו יכולים, ולברר על הזוגיות הצפויה את מקסימום הדברים שניתן לברר, ולרקום ביחס יחסי אמון בין בני הזוג שגם אם תהיינה בעיות שני בני הזוג יתמכו האחד בשני ויעזרו האחד לשני להצליח לבנות ביניהם יחסי אמון טובים, ואז מתפללים לריבונו של כולם שישלח את עצתו הטובה – ו...מתחתנים בשמחה.

כל טוב והרבה שמחה

כתבות נוספות