שאל את הרב

היחס לסגולות

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 23/05/07 21:00 ו בסיון התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב!

לאחרונה מעסיקה אותי השאלה מה פירושם של סגולות? כיצד יש להתייחס אליהם? ומה ללעשות כאשר הן לא פועלות? האם זה אומר שהן לא נכונות או שהן לא מתאימות לכל אחד ובכל זמן? או שלא כל אחד ראוי להם?

בתודה מראש

נעמה.

תשובה

ב,ה


שלום.


כל יהודי ו/או יהודיה בעם ישראל הוא "סגולה" . כפי שנאמר בתורה [" וְעַתָּה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ:"]

והסגולה שלנו היא לימוד התורה וקיום המצוות וגמילות חסדים. זה הכוח של עם ישראל.
ומי שעוסק בתורה ובמצוות ובגמילות חסדים נותן כוח איכותי לעם ישראל . והאור הגדול של התורה מגין על עם ישראל ועל כל יחיד ויחיד. וזו הסגולה הטובה ביותר.
ואמנם יש אנשים שתולים את הסגולה של עם ישראל באיזה חוט אדום או סגול או כתום או באיזה תמונה של כף יד וכדומה. אך זה נובע מבורות ומחוסר ידע.
אין בכל ההלכות בשו"ע ובפוסקים "סגולה" כזו של חוט אדום על היד.!! ומי שבאמת רוצה סגולה שתגן עליו ועל עם ישראל אז עדיף לו לעסוק בתורה ובגמילות חסדים. ו"טועמיה- חיים זכו" ואפילו רק המאור שבה מחזיר את האדם למוטב ולטוב .
במסגרת לימוד התורה וקיום המצוות יתכן שיש לכל אדם דגש מיוחד שכדאי לו להתרכז בו והוא סגולה עבורו באופן ספציפי ומיוחד לפי נשמתו. למשל "סגולה לאריכות ימים -לרכוש קבר או תכריכים מחיים" את הסגולה הזו לא כל אדם צריך לאמץ אלא מי שמקבל הדרכה מגדול בישראל שהוא צריך לעשות כך וכך . וכן כל כיוצא בזה.


ועיין בתשובתי "עין הרע ועופרת" ב:
https://www.kipa.co.il/ask/show/56399



בברכה,


עוזיאל אליהו,

.


כתבות נוספות