שאל את הרב

הזמנת אורחים

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 30/01/21 21:40 יז בשבט התשפא

שאלה

שלום רב. אז ככה אני נשואה +4 אני מאוד אוהבת להזמין אורחים בדר"כ אנחנו מזמינים אורחים כמעט כל שבת .. אבל יש לי בעיה עם זוג אחד שזה אח של בעלי ובת זוגתו הם סוג אנשים שאני לא יודעת אולי זה האופי שלהם כזה שהם חושבים שצריך לשרת אותם. הם הגיעו אליי פעם אחת ובמקום שבת מנוחה היה לי סיוט אני בדרך כלל נקייה והבית שלי מתוקתק ואוהבת סדר וניקיון שיש אורחים אני לא מעירה . אני אוהבת לפנק את האורחים ובאמת לעשות הכל שירגישו בנוח אבל שהם באים הזוג הזה זה סיוט יש להם 3 ילדים קטנים ולא מעניין אותם בכלום נותנים להם שוקולד שימרחו על כל הסלון או שיבלאגנו את כל הבית ישברו דברים יקרים ויאכלו אוכל ויזרקו על הריצפה או ימרחו על הכיסאות גם אצל חמתי (שהיא גם חמתה היא כזו) לא עוזרת בכלום מרגישה שחייבים לה גם הוא אותו דבר לוקחים את החדרים הטובים לוקחים את כל הלולים לעצמם שלא אכפת שלאחרים לא יהיה לילדים שלהם . אני נגיד מטאטה את כל הבית ומסדרת את כל המשחקים שנייה אחרי היא מוציאה את כל מה שסידרתי ונותנת להם מחדש להפוך הכל או נותנת להם מעדן בסלון לאכול לבד או במבה לפזר בכל הבית והם קטנים בני 2 ו3 ו1 היא לא תופסת אותם. ואני לא בייביסיטר גם לי יש ילדים קטנים שאני צריכה לדאוג להם. והם חופרים לבעלי שהם פשוט רוצים לבוא .. ואני לא רוצה מה לעשות ? זה לא שבת מנוחה זה שבת סיוט

תשובה

שלום

ברור שאת לא חייבת לעבור את הסיוט הזה, גם לא בבית של ההורים של בעלך, ובטח שלא בבית שלך.

דבר ראשון, זה משהו שחייב להיות במשותף לך ולבעלך. אתם צריכים לדבר על זה בנחת (אני מניח שמן הסתם כבר עשיתם את זה), באופן שהוא יבין לחלוטין את מה שגורמות לך השבתות האלה. זה אמור לכאוב לו בדיוק כמו לך, לא בהכרח בגלל שסדר וניקיון חשוב לו כמו לך, אלא בגלל שהדבר ראשון שצריך להיות אכפת לאדם זו בת זוגו (או בן זוגו כשמדובר באישה), וזה קודם לקשר עם ההורים וקודם לקשר עם האחים. כאב של אחד משניכם אמור לכאוב לשני.

אחרי שזה יהיה ברור שזה עניין משותף של שניכם, אתם צריכים לחשוב ביחד על האפשרויות השונות.

לעבור שבתות סיוט זו לא אחת מהאפשרויות.

אולי תגיעו למסקנה שאפשר שהוא ידבר עם אחיו, ויסביר לו במידת האפשר את הרגישות שלך לניקיון. יש סיכוי שהם יסכימו לקבל על עצמם כללים מסוימים, כמו למשל שאוכל זה רק במטבח, ושמשחק שמוציאים, הם אחראים להחזיר מסודר.

אולי במקביל, לפני שהם באים, תעלימו דברים יקרים, שלא יוכלו לשבור.

ואולי תגיעו למסקנה שעם כל הכאב, אין אפשרות כרגע להזמין אותם, כי זה כל כך פוגע בך.

כנ"ל לפני שבאים ביחד להורים (אם כי אפשר בהחלט למעט את השבתות האלה, ולבוא כשהם לא נמצאים) - בירור מקדים שלכם ביניכם על מה הדברים הכי משמעותיים, ועל מה אפשר להעלים עין, ועל מה שמשמעותי מאוד, שהוא ידבר עם אחיו קודם.

אולי עם הזמן תמצאי גם את המועד הנכון לפתוח איתה שיחה, שבה תשתפי את הקשיים שלך.

מה שחשוב מאוד, גם כשבעלך מדבר עם אחיו וגם כשאת מדברת איתה, זה שהשיחה לא תהיה בכיוון של האשמה כלפיהם, אלא יותר בתיאור הקושי מהצד שלך. ככה יש יותר סיכוי שזה יישמע.

בהצלחה

כתבות נוספות