שאל את הרב

הורי מנהלים לי את החיים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/03/02 13:17 ז בניסן התשסב

שאלה

בעזרת ה'

כבוד הרב,

ראשית עליי לומר שאני אוהבת ומכבדת את הוריי בצורה בלתי רגילה אבל יש בעיה אחת-

ההורים שלי לא גדלו בתור "בני-עקיבא" הם גדלו בתור מסורתיים-לא דתיים ועכשיו , אני בבני-עקיבא ונורא היה קשה להם לקבל את המושג הזה של ללכת לסניף בער"ש וכו'. הבעיה הזו פחות או יותר נפתרה אבל עכשיו יש בעיות אחרות.

אני מכל האנשים הבנאדם שהכי הרבה זקוק למרחב, לטייל, לעשות מסלולים, לנשום אוויר. ולצערי- זה גם הדבר שהכי נבצר ממני. ההורים שלי במיוחד לא לרגל המצב - לא נותנים לי לצאת לאף מקום (חוץ מהקניון שממנו אני לא נהנת ומדברים שקשורים להדרכה וגם אז הם לא מרוצים וחייבים להגיד משהו לפני שאני יוצאת כמו: "בנ"ע גוזל לך יותר מידי זמן", "אין לך ש"ב לעשות?!") ההורים שלי גם נתונים בתקופת משבר מה שמקשה עליי לדבר איתם ולהגיד להם דברים שאני כל כך רוצה, יש לי 2 שאלות:

1. האם מותר לי/כדאי לי לדבר איתם בתקופה הזו? יש כ"כ הרבה דברים שמעיקים עליי (כל הנ"ל) ואני לא יכולה להגיד כלום! אני שומרת הכל בבטן! (סבתא שלי בבית חולים-נקיון פסח..זה הדברים שבגללם אני מנועה מלדבר עם הוריי)

2. האם כבוד-הורים עומד גם במקרים כאלה כשאני בכתה יא', כבר דיי גדולה משהם יחליטו לי על כל צעד וצעד בחיים, עוד שנה אני אתחיל לבדוק ירות לאומי, במידה ואני מדברת איתם והם לא מבינים בשום אופן-מותר לי לעשות דבר כזה? (דבר שאני ממש לא רוצה לעשות אבל אני לא יכולה לסגור את עצמי יות!)

אני גם רוצה לומר שאני תלמידה מצויינת ואין שום סיבה לדאוג בקשר לזה (אני לא רואה שום סיבה לדאוג בקשר ליציאות שלי שיחסית די מתונות)

אשמח לקרוא כמה שיותר בנושא,

תשובה


שלום וברכה
שאלתך היא שאלה ממש מורכבת וקשה כיון שמצד אחד אין להוריך רשות עליך בנושאים אלו ואצטט לך הלכה בענין זה
משולחן ערוך יורה דעה (סימן רמ הלכה כה) "תלמיד שרוצה ללכת למקום אחר שהוא בוטח שיראה סימן ברכה בתלמודו לפני הרב ששם ואביו מוחה בו לפי שדואג שבאותה העיר העובדי כוכבים מעלילים - אינו צריך לשמוע לאביו בזה"
אבל חלילה לך לצטט את ההלכה הזו בפני הוריך כיון שכוונתם לטובתך. ולכן צריכה את לעשות את הדברים בחכמה.
תני להם לומר את מה שיש להם למר ואל תהיי קצרת רוח אליהם. להפך תסבירי להם במאור פנים מה את מקבלת בבני עקיבא. הם לא יודעים מה זה ואם הם היו בבני עקיבא זה היה בתקופה שונה ממה שיש היום וחשוב מאוד שהם יבינו מה יש שם. מה את מקבלת מה כל כך טוב לך שם.
תסבירי במאור פנים – אל תתוכחי!!
בהצלחה

כתבות נוספות