שאל את הרב

הורי לא שומרים שבת כהלכה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 19/05/02 12:12 ח בסיון התשסב

שאלה

שלום כבוד הרב!

יש לי כמה שאלות שחשובים לי מאד אודה לרב אם יוכל בבקשה לענות לי:

1.אם יש אתר שנראה לי שפועל בשבת ומעדכנים אותו בשבת האם מותר להשתמש באתר או בשרותים שהוא מביא?ואם נעשו הדברים וזה אסור אז האם מותר להנות מהשרותים שלו שהם על המחשב שלי?כי הדואר שלי משם ואם כן האם מותר לקרא את הדאר שהרב ואנשים אחרים ישלחו לי?

מה לגבי בטוח/ספק פתוח בשבת?

2.אצלי בבית איני יודע אם מקפידים בשבת ועל הלכות של כשרות הקטנות כמו טבילה וכו'.. ולגבי שבת על גם על הלכות בשול (לא בשול ממש אלה כלי ראשון,אוכל חם ועליו משהו קר מותר\אסור וכו')

ולצערי הרבה דברים איני אוכל בשבת כי אני יודע שזה לא הוכן כהלכה והורי מאד מתעצבנים על זה וכועסים עלי ואני גורם ריב וכו' (לצערי) ואני לפעמים אולי אוכל רק פרוסה ושותה וזה ואין לי עונג שבת בבית ולי בגללי.

ואני מאד רוצה לשנות זאת אך ללא הצלחה.

ידוע לי ההלכה שמותר להנות אם זה שוגג מדרבנן בשבת ואסור אם זה במזיד ומדאוריתא גם בשוגג וגם במזיד אסור בתוך שבת כך שמאד מקשה עלי כי לא תמיד זה שוגג מדרבנן ואז אני לא אוכל כי אסור.

ועוד שיש הרבה דברים שאני לא יודע לגבי שבת ולפעמים אני סתם מחמיר על עצמי מכיוון שאיני יודע וניסתי הרבה ספרים ללמד אך ללא הואיל כי לפעמים שאני לא מבין נכון או לא כתוב בספר מה שאני צריך אודה לרב אם ימליץ לי על ספר קל להבנה עם המון הלכות לשבת במילים שלנו וגם ספר שמדבר על הנאה ממלאכה בשבת בתוך שבת ואחר שבת?

3.היתי רוצה לשאול את הרב אם יכול להמליץ לי על ספר טוב על אמונה שבתוכו י-ה-י-ה מאמרים,שו"ת?

סליחה על אריכות הדברים אבל שאלה 2 מאד חשובה לי אודה לרב אם יוכל לענות לי?

תודה

תשובה

בס"ד

1- אין להשתמש בשירותיו של אתר שמחלל שבת מיד אחרי השבת, באופן ש"תהנה" מהידיעות שנכנסו לאתר בשבת.
אתה יכול להכנס אליו איזה זמן אחרי צאת השבת. זמן כזה שבו העורכים של האתר לא ירויחו על חשבון הכניסה שלך.
אני מעריך כשעה או יותר אחרי צאת השבת.
ראה:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=5298

2- אתה צריך ללמוד את הלכות שבת ואני מציע "שמירת שבת כהלכתה" שהוא ספר טוב לנוהגים על פי מנהגי האשכנזים. אתה חייב ללמוד מרב מוסמך כדי לדעת מה אפשר להקל.
בעקרון כל דבר שיש מתירים אותו - מותר לך לאכול ממנו אע"פ שאתה אינך נוהג כאותה שיטה מקילה.

3- אמונות של הרב הס הוא ספר טוב. אילת השחר של הרב פילבר מתאים מאוד להבנת תקופתינו ויש הרבה ספרים שמתאימים כל אחד לפי רמה אחרת. כדאי מאוד להתיעץ עם רב שמכיר אותך. .

בהצלחה

כתבות נוספות