שאל את הרב

ההורים שלי עם טלפון פרוץ: איך אני יכול להתמודד עם זה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/08/20 22:21 כח באב התשפ

שאלה

שלום וברכה.

ממש תודה רבה על המענה שיש באתר. זה ממש חשוב לכל הבחורים והנוער בגיל הזה שיש מקום לקבל תשובות.

בבית שלנו יש סינון איכותי ברוך ה' על רמה גבוהה של אינטרנט רימון. אבל הבעיה היא שלהורים שלי עצמם יש טלפון 'חכם' שבו אין חסימה. הם כמובן לא מודעים לגודל הנזק הנמצא שם ולזה שזה מאוד בעייתי.

לצערי יצא לי לא פעם להיכנס לשם ולצפות בסדרות וכו' שאני לא מעוניין להיכנס. מצד אחד לא נעים לי לדבר איתם על זה שנפלתי שם -ומצד שני אני מעוניין שהם יסננו את המכשיר שלהם.

אשמח מאוד לעצה.

ושוב ממש תודה רבה.

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. תודה רבה על השיתוף וכל הכבוד על הרצון להיטהר ולא ליפול. כוח הרצון זה המרכיב הכי חשוב בתהליך התשובה והוא מעיד על הטהרה הפנימית שלך! אציין שאיני רב, אך מקווה שהמענה יהיה מספק עבורך.

אתה מתאר כאן פרצה שנשארה לאחר שיש סינון ברמה גבוהה בבית. ולא מדובר כאן במכשיר האישי שלך שאתה יכול לשלוט עליו ולסנן אותו אלא במכשיר האישי של הוריך. וכאן נכנס הקושי של לפתוח את זה מול ההורים-סיטואציה לא פשוטה בכלל.

אז מה עושים?

כמו שציינת, מרבית ההורים עדיין לא מודעים לסכנות ולמורכבות של הרשת. ולכן כדאי לנסות ליידע אותם בדרך כלשהי. הוריך כן התקינו סינון איכותי בבית, סימן שהם כן מודעים לכך ברמה כזו או אחרת אך צריך להסביר להם על כך שהמכשיר האישי שלהם לא מסונן. כמובן שהדרך הכי טובה היא פשוט לדבר מהלב עם ההורים, לנסות להסביר להם את זה שיש שמה דברים שאתה מעדיף לא להגיע אליהם. אין צורך להיכנס לפרטים ועדיף לדבר על זה עם אבא. גם אם הם לא מעוניינים להתקין סינון על המכשיר שלהם, מספיק שישימו סיסמא ו\או שידאגו שהטלפון יהיה צמוד אליהם. זו הדרך המובחרת, הכי יסודית ושורשית, להתמודד עם הבעיה. אך אין ספק שזה ממש לא קל ודורש הרבה אומץ. אך תוכל לראות זאת כהזדמנות לשיח פתוח ותקשורת טובה וכנה עם הוריך.

אם אתה רואה שאתה לא מצליח בדרך הזו, תוכל לנסות לחשוב על דרך מקורית אחרת. דמות חינוכית שאתה קשור אליה שידבר איתם בדרך עקיפה על זה, או איכשהו לגרום להם לשים סיסמא או להשאיר את הטלפון צמוד אליהם. אך ודאי שעדיף לנסות לפעול בדרך הראשונה בכנות ופשטות.

לסיום, כמו בכל אתגר שאנו מתמודדים אתו בחיים לאחר ההשתדלות שלנו, אנו מוסיפים תפילה לסייעתא דשמיא. בשפה הכי פשוטה, פשוט לדבר עם הקב"ה ולתאר את הקושי שיש לך ואת הרצון להיות טהור. תוך כדי התפילה או סתם במהלך היום כשיש לך כמה דקות של שקט.

לסיכום, הדרך הטובה ביותר היא פשוט לדבר על זה עם ההורים, בלי פירוט ועדיף עם אבא. למי שרואה שזה לא מתאפשר, אפשר לנסות לחשוב גם על דרכים מקוריות שירחיקו ממך את הטלפון כמו לדבר עם דמות חינוכית שתדבר עם ההורים או לגרום להורים לשים סיסמא או להשאיר את המכשיר צמוד אליהם. בנוסף להשתדלות שאתה עושה תוכל לנסות להוסיף גם תפילה לקב"ה.

מוזמן לפנות אלינו שוב. בהצלחה רבה!

כפיר

כתבות נוספות