שאל את הרב

ההורים לא בעד הזוגיות שלנו - איך לשכנע אותם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/07/21 18:57 כה בתמוז התשפא

שאלה

שלום.

אני וחבר שלי (בן שמונה עשרה) ביחד כבר כמה חודשים ויודעים שהזוגיות הזאת תגיע לחתונה , אנחנו שומרים על טהרה ולא נקיים יחסים עד שנתחתן.

אבל הגיע מצב שההורים שלי גילו על הקשר שלנו ופשוט ניתקו ביננו קשר בלי אפשרות להסביר אפילו (אנחנו משפחה דתיה) ואבא שלי אפילו לא רוצה לשמוע עליו ומבחינתו הקשר הזה אפילו לא היה קיים .

וחבר שלי הוא דתי ובזכות הקשר שלנו הוא רק מתחזק עוד יותר ומוכן לקבל עוד יותר עליו רק כדי שניהיה ביחד.

עכשיו המשפחה של חבר שלי כבר קיבלה אותי ואוהבת אותי אבל המשפחה שלי היא העקשנית שלא רוצה שזה יקרה וחבר שלי כבר נפגע מזה שלא רוצים אותו אבל הוא לא עומד לוותר.

שנינו עדיין יוצרים קשר מאחורי הגב של ההורים שלי וחושבים על מה לעשות אבל אני זאת שצריכה לדבר עם ההורים שלי אבל אין לי אומץ כי אני לא רוצה לפגוע בהם למרות שאני גם לא רוצה לאבד את חבר שלי בשום צורה.

מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשמור על הקשר הזה כי אנחנו יודעים שהוא יתקדם והוא לא סתם אהבת נעורים ואיך אני אצליח לשכנע את ההורים שלי לתת לנו להיות ביחד?

תודה מראש

תשובה

שלום לך.

המצב שלכם בהחלט נשמע מאוד לא פשוט, שבו הלב רוצה משהו אחד אבל ההורים עוצרים אותו.

בפנים אולי אנחנו יודעים שהם אוהבים אותנו ודואגים לנו אבל זה רגעים כאלה שקצת מעמעמים את זה.

אין ספק שהתיאור שאת כותבת שאת צריכה באמת לדבר עם ההורים שלך הוא נכון, כי בסופו של דבר שניכם מן הסתם רוצים להיות קרובים ואחד הדברים שפוגעים ביכולת להתקרב הוא אמון.

הרי ברגע שיש בגידה באמון בין בני זוג (וזה לא מחייב בגידה בזוגיות) אז יש משהו שנפרם.

כשזה משהו קטן אפשר כמובן לאחות את הפרימה די בקלות ודי מהר, אבל אין ספק שמשהו כמו מה שאת מתארת יש לו פוטנציאל די נפיץ.

אז איך עושים את זה?

דבר ראשון את צריכה לברר לעצמך מה כל כך מיוחד בזוגיות שלכם ומה זה עושה לך כדי שאת תוכלי להעביר את זה הלאה להורים שלך כשתרצי לדבר איתם על זה.

הבירור הזה יעזור לך כמובן גם להבין את המקום שלך בתוך הקשר ולחשוב איך מצידך את יכולה לא רק לשמר אלא גם לבנות את הקשר גם כן.

ומה זה אומר?

זה אומר להבחין איפה את – את ואיפה הוא הוא.

אם הוא מתחזק בלי קשר לקשר אז כנראה שיש פה משהו שהוא אמיתי אבל אם ההתחזקות שלו קשורה בחוזק הקשר ביניכם אז כנראה שהוא גם קשור בך ואז אפשרי שהוא בכלל לא הוא אלא הוא מה שאת רוצה שהוא יהיה והוא עושה את זה די להיות איתך, אבל בלי זה את לא תרצי להיות איתו.

החלק הזה חשוב בשביל שאת תוכלי להסביר להורים שלך למה הקשר חשוב לך.

האם זה אומר שהם יסכימו?

לא יודע, אבל לפחות את תוכלי להבין איפה זה עומד ולהציג את עצמך מהמקום החיובי, מהמקום שמנסה להסביר ולא מהמקום שמנסה לפעול כנגד.

זה מעשה שיכול לחבר אותם.

מה את חושבת?

זו עצה אחת, ויש עוד כמה אבל אני חושב שזו כבר יציאה לדרך שהיא חשובה.

אם תרצי שנפרט עוד בשמחה רבה,

נתנאל

(14)

כתבות נוספות