שאל את הרב

הדרכה

חדשות כיפה הרב שי פירון 18/12/01 16:24 ג בטבת התשסב

שאלה

רציתי לשאול מה הרב חושב על הדרכה בסניף כדוגמת סניף שעריה?(סניף לא ברמה טובה כל כך)

תשובה

ב"ה

אריאל,
ה' עימך!

למען הסר ספק אני רוצה לציין שבהדרכה בסניפי םבהם זקוקים לך ההדרכה היא מצוה גדולה וחשובה.
כלל הוא בידינו ששליחי מצוה אינם ניזוקין. כל מה שעושה האדם מתוך אידיאל טהור, מתוך רצון להוסיף אורה וקדושה, מובטח לו שלא ינזק.
לא בכדי מדריכי החוץ בבני עקיבא נקראים מדריכי מח"ץ. הם כוח המחץ גם בשל העובדה שבכוחם להאיר מחשכים להוסיף אורה ותורה בכל מקום שאליו הם הולכים.
ברור, שהתנאי הראשון קשור עם מידת הענווה. ככל שהאדם שבא לתרום יתאמץ לעשות זאת לשם שמיים ולא מתוך פטרונות, אז יוכל להשפיע על הרבים ולהאיר אור תורת אמת במרחב.
דווקא בימים בהם המשבר החברתי תופס מקום רחב כל כך במדינת ישראל, יותר אנשים חשים שהם אזרחים סוג ב', יותר אנשים מרגישים שלא נותנים להם מספיק תשומת לב, שלא מתייחסים אליהם כראוי, ובעיקר - שלא מבינים שגקם מהם יש מה ללמוד. יתכן ולאחר תקופת הדרכה קצרה תגלה שקבלת הרבה יותר ממה שנתת. יתכן ותלמד הרבה על חום ואהבה, על המשפחתיות, על המחוייבות למסורת, ועוד ועוד.

דרך אגב, יש להזהר מלתייג קבוצות אל מגירות מוגדרות. כיצד לדעתך צריכ/ה להרגיש בן/בת בעלי מודעות תורנית גבוהה, תלמידי ישיבה/אולפנא שנולדו בשכונה שציינת?
לכן, כדי להצליח, יש להיזהר מלתת לחניכים תחושה שהם סניף "מיוחד". במקרה הטוב - הם לא יקשיבו לך. במקרה הרע - הם יפסיקו לבוא לסניף.

סוף דבר - הטובי שביננו צריכים להתגייס למשימות אלה. לך בכוחך ואני בטוח שתראה ברכה בפועלך. אני בטוח שתצא נשכר מכל פעולותיך.


בברכה,

שי

כתבות נוספות