שאל את הרב

האם ראוי לכתוב באתר כיפה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/08/13 00:08 ל באב התשעג

שאלה

שלום הרב,

לאחרונה אני נפגש עם המון לשון הרע ורכילות באתר כיפה. כמו כן גם בביזוי תלמידי חכמים ועידוד מחלוקות.

אני יודע שגדול קידוש השם מחילול השם וכן שבאתר כיפה ישנם גם דברים טובים, כגון מדור השו"ת, אמנם נראה לי שדווקא מדורים אלו כביכול נותנים הכשר לשאר הזבל שנמצא באתר. הגולש, כך אני מרגיש על עצמי, כאשר הוא נמצא באתר 'דתי' ולא סתם אלא אתר של אמונה 'מאמינים באינטרנט', מכבה את חיישני הזהירות שיש לו ומאכיל עצמו בטומאה גדולה.

לאור הסיפור האחרון, שאנשי כיפה פירסמו ראיון ישן עם הרב אריאל שליט"א לאחר שסוכם שיפורסם רק בהסכמתו והוא לא הסכים לכך, וכן לאור הכתבות הרבות האחרונות נגד תלמידי חכמים מ'הר המור' (שאיני נמנה על חוגם אך משתדל לכבד כל ת"ח באשר הוא) הייתי מציע לכבוד הרב לשקול את המשך מתן תשובותיו אשר כביכול מכשירים את שרצי האתר.

אשמח לשמוע את דעת הרב בנושא.

תודה רבה,

תשובה


בס"ד
שלום רב,

אתר 'כיפה' הוא כמו 'כרוז' הוא מודיע לנו מה אנשים אומרים ועושים. האתר איננו ממציא דברים אלא מספר עליהם.
האתר גם לא מגלה סודות אלא משתף את כולם בדברים שכבר ידועים לחלק. לכן אני לא מוצא כאן לשון הרע.
לשון הרע וביזוי תלמידי חכמים נעשים במקומות אחרים (אגב, כל אחד סבור שאת תלמידי החכמים של 'הצד השני' אפשר לבזות...) אתר כיפה רק מספר לנו על מה שנאמר ופורסם. גם את המחלוקת לא האתר יוצר – היא נוצרת אצל החולקים לא אצל מי שמביא לנו את דבריהם. ההאשמה שאתה מאשים צריכה להיות מופנית אל מי שאומרים את הדברים ועושים את המעשים שאתר כיפה מדווח עליהם לא אל האתר.

אבל האמת היא שאפשר לומר גם לך עצמך – 'טול קורה מבין עיניך'. אתה כאן כותב נגד הכיעור אבל גם כתיבתך מכוערת (לצערי) לא שונה מאחרים, אתה כותב כאן: "...נותנים הכשר לשאר הזבל שנמצא באתר... מאכיל עצמו בטומאה גדולה... מכשירים את שרצי האתר".
קשוט עצמך - אתה כותב: 'זבל - טומאה ושרצים' האם היית מדבר כך (חס וחלילה) על חברים שלך? על בני משפחה שלך?
אבל על אתר כיפה את מרשה לעצמך להתבטא בדרך מכוערת מאוד. האם זה מרבה אהבה, אחוה, שלום ורעות בעם ישראל?

אני מודע לכך שהעולם לא מושלם, גם אתר כיפה הולך לעיתים על הגבול. אני לא סומך ידי על כל מה שהאתר מביא. אבל אני לא מגיע מכך למסקנה שעלי להחרים את האתר.
לאחר תקופה ארוכה של השתתפות במדור השו"ת אני יודע שיש חשיבות עצומה למדור זה, הוא מביא הרבה ברכה לעולם. אני מאמין שיש מה לתקן וצריך לתקן – אבל תיקון לא נעשה על ידי הרס אלא על ידי בנין.
אשמח לקבל ממך הצעות בונות לתיקון כל הפגמים עליהם דובר כאן.

כתבות נוספות