שאל את הרב

האם להתחתן איתו?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 08/12/05 19:25 ז בכסלו התשסו

שאלה

שלום אני בת 21,ואני יוצאת עם בחור חודש וחצי, ואני מאוד מעריכה אותו על מדותיו,ואנחנו אפילו מאוד דומים באופי והקשר מאודש נחמד,אבל שנינו לא בטוחים עם אנחנו רוצים קשר רציני עדיין ביחד,וגם הוא מחוץ לארץ, והוא אינו בטוח אם הוא רוצה להישאר בארץ..שאלתי היא: האם חודש וחצי מםפיק כדי לדעת אם הקשר יכול להיות רציני,שיוביל לחתונה? הבחור התייעץ עם הרב שלו, והרב אמר שזה בהחלט זמן מספיק, וכעת הוא מאוד מבולבל,וחושב שמשהוא חסר בקשר,והוא אינו יודע מה חסר.הבחור הציע לקחת פסק זמן ולא להיפגש לשבועיים, כדאי לברר את הרגשות האמייתים אחד כלפי השני, אבל אני מפחדת שזה רק ירחיק אותנו,האם פסק זמן זה רעיון טוב?

ובכל זאת הוא אומר שמאוד נחמד לו איתי הוא מעריך את מידותי והוא מאוד מחבב אותי, ובכל זאת אינו יודע עדיין אם מעוניין בקשר רציני שיתפתח לחתונה..

תשובה

בס"ד

א] חודש וחצי - יכול להספיק להחלטה על חתונה. אבל לא תמיד יש מקרים שמחליטים אחרי שלושה חודשים. הזמן הטוב הוא לא פחות מחודש ולא יותר משלושה חודשים. לכן לא הזמן הוא הבעיה. רק השאלה האם הקשר מתאים. לפי שאלתך נראה שאתם בדרך החיובית.

ב] פסק זמן - זה דבר טוב במקרה כמו שלכם, ובלבד שהוא מוגבל בזמן. הוא עוזר לזקזק את ההרגשות ולדעת האם זו חיבה שנוצרה בגלל ההיכרות או שהיא יותר עמוקה ושורשית. למרות שפסק הזמן הוא לא כל כך נעים, זה כדאי על מנת להיות בטוחים בקשר.

ג] איך יראה העתיד? - אל תפחדי מהענין של חו"ל. אם יש לך בו אימון שהוא רוצה את טובתך וטובת חיי הנישואין, אינך צריכה לקבל את כל ההחלטות כבר היום. רק תקבלו החלטה עקרונית לחפש את עתידכם בארץ. זכרי כי אף אחד לא יודע את העתיד ואת ההחלטות שיהיו להם בעתיד. אי אפשר לקבל את כל ההחלטות כבר היום. רק צריך שיהיה לך אימון באדם שיקבל את ההחלטות שלו מתוך התחשבות בך וברגשותיך. שיקשיב לך. שידע לכבד אותך. שיש לו מידות טובותץ

בהצלחה

כתבות נוספות