שאל את הרב

האם להשיב לדברי כפירה בפורום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/08/09 21:35 כז באב התשסט

שאלה

1. אני נמצאת לפעמים בפורום מעריצים לזמר מסוים. ראיתי שמשהו שכתב שם בימים האחרונים דעות של כפירה. האם אני צרכה "להוכיח" את מי שכתב את זה, כלומר לא להוכיח ממש אלא למשל לספר על עצמי באופן כלליי שהייתי פעם בסמינר צוהר ונתנו שם הוכחות מדעיות שהתורה אמת או הוכחות לחיים שאחרי המוות (סיאנסים, תקשורת עם אוטיסטים להסביר להם על זה) או להסביר מבחינת הגיון על גוף האדם שרואים שיש משהו עצום שתכנן את זה ושמתוך הדברים שלי אולי זה יעורר אצל אנשים קו מחשבה נוסף, אולי משהו יחקור ויקרא יותר בעניין וזה יקרב משהו לדת או להאמין בזה .מצד שני דבר שלא ישמע יש מצווה לא לאומרו ואני לא יודעת אם כדאי לי להיכנס שם לדיונים בנושא דת ואמונה, אני לא יודעת אם משהו באמת ישנה את דרכיו בגלל ההודעה. אני לא יודעת לאן זה יוביל באופן כללי אם אני אכתוב דברים אלו, אולי משהו ישמיע דעה נגדית. (דרך אגב יש לי גם אפשרות לכתוב לאותו אחד שכתב את זה באופן פרטי בלי שכל הפורום יראה). האם אני צרכה לכתוב דברים אלו או לא?

תשובה

בס"ד
שלום רב,
אם מתאים לאנשים בפורום לקרוא על דברים כאלה, אז באותה מידה שיש מי שמעלה שם דעות של כפירה את יכולה להעלות שם דעות של אמונה.
מי שירצה לקרוא יקרא ומי שלא ירצה לא יקרא.
דעי שלכל סוג של אנשים יש דברים שמדברים אליהם יותר. את צריכה לחשוב מה ידבר יותר אל חברי הפורום: תיאור של סיאנסים (דבר שהוא אסור על פי התורה) או הסבר על הגוף המורכב של האדם שודאי לא נוצר סתם ככה. וכו'

עליך להיזהר משני דברים:
1. לדעת שעלול להיות שישיבו דברים שיהיה לך קשה לענות עליהם. תכנני מראש כיצד תתמודדי עם זה (את יכולה במקרה כזה להתיעץ עם רבנים וכד')
2. לא לעבור להתכתבות פרטית - מפני שזה עלול להגיע להיכרות פרטיות ועוד תוצאות לא טובות.

אגב, שאלת את עצמך האם בכלל "פורום מעריצים של זמר" הוא מקום שראוי לבחורה כמוך ל-'שוטט' בו?

כתבות נוספות