שאל את הרב

האם להגשים את החלומות שלי?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 21/06/20 13:15 כט בסיון התשפ

שאלה

היי כבוד הרב. אני בתהליך של חזרה בתשובה או שכבר חזרתי.. אבל אני מוסיפה עוד מצווה ועוד מצווה. אני נוטלת יידים קוראת ברכות השחר, קריאת שמע, תיקון הכללי, פרק שירה, הודיה להשם, שומרת שבת, מברכת לפני השתייה, אשר יצר ... האם אני בתשובה? כמובן שאני רוצה לברך לפני האוכל וגם אחרי אבל אני מנסה לזכור זאת בעל פה. יש לי שאלה שמציקה לי במסע שלי שלי. בורא עולם איתי עובר איתי המון רק אני והוא יודעים מה אני עוברת אני רוצה להשתחוות לו אהבה ענקית יש לי אליו. החרדות שלי נעלמו וגם הפחדים ואני מרגישה חופשייה. הוא ריפא אותי! עכשיו אני במחשבה של הגשמה עצמית. אני מאוד מאוד רוצה להגשים את עצמי רוצה להיות שחקנית , תסריטאית וכול העולם הזה. מאז שאני קטנה אני רוצה את זה, שנכנסתי לחרדות ודיכאון גיליתי את עולם הכתיבה ואני התחלתי לכתוב סדרות, שירים.. וכול כך אוהבת את זה ואמינה בעצמי. תמיד האמנתי שהקב״ה יגשים לי את המשאלות ומכין לי משהו יותר גדול מזה. עכשיו בגלל שאני ממש חוזרת בתשובה יש בי את הפחד שאולי זה לא מתאים ויש את הצד שאומר תפתחי עסק קטן לבגדים צנועים אבל זאת רק התלהבות כי אני מתלהבת מהרעיון של עסק ולתפור אבל אין לי אהבה לזה בכלל. אהבה שלי זה למשחק וכתיבה וכל זה. אני כן רוצה גם אמונה וגם הגשמה עצמית. אבל אני מפחדת שאני יבחר צד לא נכון עבורי. רציתי לשאול מה אני יכולה לעשות אני מבולבלת ברמה שאני מבקשת שידריך אותי בחלום. אבל אין זאת. אני כול כך רוצה ללכת בעקבות החלומות שלי אבל לא יודעת אם זה מה שקב״ה רוצה ממני. אני יודעת שלכול אחד יש תפקיד בעולם. ואם זאת אני מאמינה שהמקום הזה של ״הפירסום״ אני אקח למקום טוב. בשביל לעזור לאנשים לצאת מהדיכאון ומחרדות, וגם בשביל לחזק אמונה אצל אנשים. ככה שאני מרגישה שאת זה אני צריכה. ככה שבהגשמת החלומות שלי גם מעשים טובים יכולים לצאת מזה ופינטוז על זה, אבל אני יודעת שלפי ההלכה אסור לבנות לשיר מול בנים או לשחק או לרקוד... מה אני עושה בבקשה? אני מבקשת עזרה ממשפחתי והם אומרים ללכת עם המשחק הכתיבה, ואני לא יודעת אם בורא כולם מכניס להם את זה לראש. אשמח למשהו שיכול להוביל אותי למחשבה הטובה ביותר עבורי. תודה רבה לך!

תשובה

שלום לך

ראשית, ברור שאת בעלת תשובה מהסוג היותר מעולה. את מתארת התקדמות נפלאה. רק חשוב לזכור שכולנו צריכים להיות תמיד בעלי תשובה. כלומר, זה לא דבר שמפסיק לעולם, כי תמיד יש עוד ועוד לאן להתקדם ולעלות. החסרונות שעוד נותרו בנו והדברים שאנחנו יכולים עוד להשלים לא צריכים לדכא אותנו חלילה, אלא להיפך, לתת לנו עוד מוטיבציה להמשיך להתקדם.

לשאלתך - אני חושב שאין שום צורך שתחנקי את החלומות שלך. בהחלט אפשר לקחת את עולם המשחק והכתיבה למקום גבוה שמוסיף טוב וקדושה בעולם. ישנן סופרות, משוררות, וזמרות שמשתמשות בכוחות הללו לעשיית רצון ה' ומצליחות להשפיע על ידי זה טוב בעולם.

כמובן, שהתנאי לזה, הוא שאדם עושה את בחירותיו מתוך הרצון לעשות את רצון ה', ושכל הדברים יהיו על פי התורה, בלי לחפף ולעגל פינות.

את צודקת שאי אפשר לשחק או לשיר בפני בנים. אז מה? זה לא אומר שלא צריך בגלל זה לוותר על החלומות הללו.

מאוד מומלץ שהלימודים וההתקדמות יהיו עם נשים ששייכות לעולם האמוני והתורני שלך. גם כדי לקבל את הסיוע שהכל יהיה בדרך נכונה, וגם כדי לקבל את החיזוקים וההכוונה בדרך הזאת.

אולי יהיה לך טוב להיפגש ולדבר עם מישהי כזאת? נראה לי שזה יכול לסייע מאוד.

אם תצטרכי עזרה ברעיון או אולי ביצירת קשר עם מישהי כזו, אשמח לנסות לעזור.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות