שאל את הרב

אחרי הסגרים, הקשר עם המשפחה נחלש לטובת החברות. מה עושים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/04/21 19:44 יג באייר התשפא

שאלה

שלום. לאחרונה חזרנו לבית הספר אחרי הלמידה מרחוק. מצד אחד אני שמחה ממש שחזרנו לפגוש חברות ומצד שני אני מרגישה שהקשר שלי עם המשפחה הרבה פחות טוב עכשיו מאשר בזמן שהיינו ביחד בבית.אני מרגישה שאני פשוט נסחפת לתוך העולם של החברות וזה גורם לי להרגיש בודדה כאילו אין לי באמת עם מי לדבר, ולא כמו בסגר שהרגשתי את הקרבה למשפחה שלי ושיש לי עם מי להיות ואני לא יודעת מה לעשות. ואני חושבת שפשוט לא משנה כמה יהיה לי חברות בבצפר לצחוק איתם או לשתף אותם זה ממש לא יהיה כמו לדבר עם אחות.

תשובה

שלום יקרה.

מרגש לקרוא שאת שמה את המשפחה במקום הראשון, שאת מרגישה שהקרבה אליהם היא משהו מיוחד שאין לו תחליף. מראה על בגרות ומבט פנימה.

אני כל כך מבינה אותך. יש משהו טבעי בזה שהמקום של החברה מושך ומפתה יותר ואפילו לפעמים הרבה יותר, מהמקום של המשפחה. פעמים נרגיש שבמשפחה כל אחד כל כך טבעי ואותנטי עד שזה מביא לביטוי גם את הצדדים הפחות נעימים שבנו. זה יגרום לנו להרגיש שהחברות רגישות יותר, מבינות יותר, אוהבות יותר ועוד.. אבל האמת האמתית היא שהמשפחה היא המעגל הקרוב ביותר, לא משנה מה יקרה, ומה יעבור, לנצח המשפחה תישאר קרובה.

לשאלתך, מה עושים עם קשר המשפחה, כשהחברה יותר סוחפת.

לפעמים הזמן עמוס בתוכניות ודברים ואנחנו נסחפים איתו, עושים עם מה שצריך לעשות, מה שמזדמן לנו. מה יעזור לנו? אם נעצור רגע ונתכנן את הלו"ז שלנו. זה יעזור לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים, לעמוד על מה שחשוב לנו.

טוב להקציב זמן מיועד למשפחה, זמן להיות ביחד עם האחים. זמן לשיח עם ההורים.

אני חושבת שבזמן שאנחנו עם המשפחה, יש לתת את המקום לשני הצדדים.

מצד אחד, ממליצה ליצור עם המשפחה חוויות כיפיות שמשמחות. לפעמים עם החברה יש יותר בילויים שמשמחים אותנו ולכן, זה מושך יותר.

מצד נוסף, חושבת שטוב ליצור דברים טובים ומשמחים בתוך הבית, במרחב הביתי כמו, להכין ביחד ארוחה מפנקת, משחק טוב, ניקיון משותף באווירה טובה ועוד.

החוויות שביחד והעשייה המשותפת מביאות לקרבה יותר וקשר טוב. אותו דבר יצור היחד שבבית.

בנוסף, אפשר לקבוע זמן עם אחות או אח בדברים שאנחנו רגילים לצאת עם חברות. לדוג', קניית בגדים, לעשות סידורים. אפשר לקבוע זמן לשיח משותף בחוץ, בית קפה, מקום יפה עם פק"ל תמיד עושה טוב ומקרב.

דבר שעוזר מלא פעמים זה לכתוב לנו, לכתוב מטרות לזמן הקרוב, רצונות ומחשבות. ממליצה לך, לשבת עם עצמך ולכתוב לך מטרות שהיית רוצה לפסוע אליהם בזמן הקרוב. אולי תוך כדי שאת כותבת את המטרות, תוכלי גם לכתוב לך ימים מסוימים בהם את נותנת דגש למשפחה וימים שלחברות.

נקודה נוספת חשובה מאד. החברה היא מעגל שצריך אותו, מאד. מעגל טוב, אמיתי וקרוב. מעגל שנותן לנו הרבה שייכות ומקום. מקום מגדל, מקום שאנחנו נותנים לו ומגלים בכך את עצמנו. כשרוצים להתקרב למשפחה, זה לא אומר למחוק את החברה. צריך למצוא איזון. יש תקופות שנשים דגש יותר על המשפחה, יש תקופות שיצא יותר החברה וזה בסדר גמור והגיוני לחלוטין.

הסוד של הכל הוא איזון. כל המעגלים חשובים, טובים ומשמעותיים ויש מן ריקוד תמידי ביניהם. אני צריכה להרגיש מתי יותר נכון לי לתת דגש על מה. איך אני ידע מתי טוב לתת דגש על כל דבר? אם אני שמחה במה שאני עושה. הלב מרגיש ויודע אם הוא במקום הנכון שטוב עבורו עכשיו. אם הוא נותן לעצמו את מה שהוא צריך. צריך להקשיב פנימה ולשים לב אם זה משמח אותי הדגש שנתתי עכשיו. (נ.ב דגש זה לא אומר תקופה.. יכול להיות שביום אחד נפגשתי עם חברות בצהרים ובערב הכנתי עם המשפחה ארוחה כיפית וישבתי איתם בנחת..)

בהצלחה אהובה!

מעריכה אותך שאת מחפשת איזון ורוצה לחיות מתוך בחירה ולא מתוך היסחפות אחרי מירוץ החיים.

יהודית

כתבות נוספות