שאל את הרב

דתים-חרדים מי יותר טוב4

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 04/07/02 14:11 כד בתמוז התשסב

שאלה

בעזרתו יתברך

שלום וברכה לרב שליט"א!

לא ברורה לי כל המתקפה על חברי הוא סך-הכל בירר את האמת (ואפילו שהוא טועה) עפ"י רבנים (שגם הם טועים),הוא לא הכפיש חו"ו את הראי"ה ולא א"א אחר,הכל ממש לש"ש וזה מתוך הכרות איתו!

תשובה

בס"ד

למה אתה אומר שחברך "לא הכפיש"?

מה התמימות הזו?
לומר "זקן ממרא" על תלמיד חכם עצום הבקיא בכל חדרי התורה כולה. כל הש"ס בבלי וירושלמי כל השו"ע לכל חדריו כל המפרשים עליו מראשוני הראשונים ועד אחרוני האחרונים. וכל זה בכתובים וניכר מתוך כתביו ותשובותיו. כל הזוהר וכל המדרשים - כל כתבי האר"י וכל כתבי המקובלים. עד שהחזון אי"ש קרא לו "מרן" והאדמו"ר מגור כיבדו אותו בכבוד השמור אצלו רק לגדולי התלמידי חכמים העצומים ביותר - לזה לקרוא "זקן ממרא" - זו לא הכפשה?
אם כן מהי הכפשה?

אני מניח שחברך "בעל הסרגל" המודד רבנים. לא למד את כתבי הרב קוק ולא מסוגל כלל להבינם. אבל הוא יכול לדבר על "ענקים גדולים" מול איזה "גמד" חוסר פורפורציה. אתה מבין? לא מסוגל להבין את גודל דבריו אבל מסוגל להעריך את גודלו.
אתה לא מבין את גודל החוצפה?

הרי על דבר כזה בדיוק נחרב הבית. שנער בשיעור ב' מודד רבנים ומחלק לם ציונים?
"נערים פני זקנים ילבינו"

זה גדול. זה בינוני. זה קטן. זה פיצפון. ואני השופט!!
מי הוא זה שמעיז לומר "הוא לא כל כך גדול" כמו כל ה"רבנים הגדולים" שהוא מכיר. מי הוא חברך זה שלא למד ולא קרא ולא שימש תלמידי חכמים. הרי גם את דברי ה"רבנים הגדולים" החרדים הוא לא מכיר. כי אם הוא היה מכיר - הוא לא היה מחציף פנים כל כך. הם לא נוהגים כך. הם יודעים מהו כבוד תורה!!

המילים שאתה אומר "הכל לשם שמים" הם לא הכשר לדיבורים אסורים מהחמורים ביותר.
הרי אילו ה"חפץ חיים" היה שומע אותו היה קורע קריעה על בזיון התורה ועל חילול ה' והיה מנדה אותו. ואתה שואל למה אני מתקיף אותו?

-----------

לפני שאני עונה לחברך על שאר השאלות שכל כך מפורסמות וגם התשובות עליהם כל כך מפורסמות (ואענה עליהם בשמחה) אני רוצה לשמוע שיש לנו עסק עם "בן תורה" אמיתי. איש אמת שמוכן להודות בטעות כשמביאים את האמת לפניו ובמיוחד שאתה אומר שאתה מכיר את חברך.
בבקשה שיתיחס למה שכתבתנו במכתב הקודם על דברי הרמב"ן "ולא נניחה ביד זולתינו מהאומות או לשממה" - ואז אתיחס לדבריו במכתב זה.

אסביר את הסיבה.
אם חברך מחפש דרכים לנגח. הוא יגיד "טוב עזוב את זה" ויחפש משהו אחר.

אם אנחנו מחפשים לדעת מה ה' אלוקיך שואל מעימך?
הוא צריך לדעת לומר "סליחה טעיתי". ומהיום אשנה את דרכי.

אם הוא מהדרך הראשונה - לא אענה לו כלום. הרי זה בגדר מה שאמרו חז"ל "תלמיד שאינו הגון לא מכניסים אותו לבית המדרש".

אם הוא יתקן את דרכיו ויחפש את האמת - אתיחס לשאר שאלותיו בכבוד המגיע לתורה ולבן תורה אמיתי.

כתבות נוספות