שאל את הרב

דתים-חרדים מי יותר טוב3

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 03/07/02 03:38 כג בתמוז התשסב

שאלה

לכבוד הרב שליט"א!!

יש לי כמה תגובות לגבי התשובה של הרב-

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=8076

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=8598

1-מה שהגר"א (ועוד רבים אחרים) אמרו לעלות לא"י זה בוודאי!!שהרי הרמב"ן מונה בספר המצוות ישיבה בארץ ,ישיבה אבל לא שליטה!! ישיבה בב"ב ,י-ם צפת טבריה חברון וכו' אבל לא שלטון שהוא לא תורני ,אפשר לומר כל מיני ססמאות שזה גם מלכות ו"דינא דמלכותא דינא" אבל השלטון היום מקרב את הגאולה?? הוא רק מרחיק אותה!!

ולפי כל אדירי התורה (שהלכו עפ"י הרמב"ן!)אין ענין ללכת ולתוס עוד ועוד ישובים!!אם אני יושב בב"ב זהו!! מספיק!!כמובן צריך לשמור על מה שיש

וזה כן היה חידוש!! אף אחד לא אמר קודם להתנחל.

תודה רבה לרב שליט"א !!

תשובה

בס"ד

מה שחברך קורא "הסיסמאות של דינא דמלכותא" הם הלכה בשולחן ערוך. ומי שקורא להלכות בשולחן ערוך "סיסמאות" צריך לקרוע את בגדיו וללכת לקברו של מרן רבי יוסף קארו ולבקש את סליחתו.

סגנון השאלות של חברך הוא גרוע ביותר. הוא כל כך אוהב מחלוקות עד שמרוב אהבת המחלוקת הוא לא שם לב למה שכתב הרמב"ן. לא קרא ולא שנה העיקר להתקיף ולעשות מחלוקת בין הרבנים ובין הקהילות.

אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה.

החבר שלך לא ראה משום מה את שכתוב ברמב"ן – אחד מהראשונים אבל הוא מרשה לעצמו להתקיף רבנים גדולי עולם.

מותר לאדם לשאול שאלה מתוך ענווה. מותר אפילו לחלוק - אבל הכל בדרכה של תורה. מתוך ענוה ומתוך כבוד - והאמת והשלום אהבו. לא ח"ו מתוך קינטור שהעושה כן נתקלל בקללה נמרצת על ידי חז"ל.

מותר לאדם לשאול מתוך לימוד. אחרי שלמד היטב את הסוגיה. אבל אסור לזרוק קביעה כביכול על פי חז"ל על מנת להתקיף.
איפה יראת שמים?
איפה הפחד מאלוקים?

מדובר כאן בתורה!! לא סתם פוליטיקה.

איך הוא מעיז לשים בפיהם של רבנים מחלוקות ממחלוקות שונות.
איך הוא מעיז לעשות תורה כשתי תורות?

העיקר שיהיה לו במה לבטל תורה ולנגח רבנים אחרים.

העיקר המחלוקת??!!

מנין יצא לו לחברך הדין המעוות הזה של:
"ישיבה אבל לא שליטה!!"?

הרי דברי הרמב"ן ברורים הם כשמש בצהרים. רק מי שמתאמץ לא לראות אולי לא יראה מה כתוב בהם.

מצוות עשה מהתורה בכל זמן מהזמנים היא "שלא נעזבנה ביד זולתינו מהאומות או לשממה"

אם תשב רק בבני ברק לבד - הרי שאר הארץ היא שממה.
אם תתן לערבים לגור או לשלוט בתוכה - הרי היא ביד זולתינו מהאומות.
אפילו ישבו בה יהודים תחת שלטון ערבי - הרי היא נקראת "חרבה".
וכך כתב הבית יוסף באורח חיים סימן תקסא אות א:
"ואפשר דכל שהן בידי גויים אע"פ שיש בהן ישוב 'בחורבנן' מיקרי - וכן עיקר"
וכן כתב המשנה ברורה שם ס"ק ב: "בחורבנן - אפילו יושבין בהן ישראל כיון שהישמעאלים מושלים עליהם מקרי בחורבנן".

יש דברים שכמה שתנסה להפוך אותם לא תצליח. אחד מהם זה דברי הרמב"ן הללו.

מי שמחפש לעשות מחלוקת – גם את דברי אלוקים חיים אלו יהפוך על פיהם כמו שכותב הרמב"ם על אלו שלמדו מפסוק "שמע ישראל – ה' אחד" שיש שלוש רשויות בשמים.

יש לחברך עוד אבל כשאראה שחברך הוא איש אמת ומודה על האמת בדברים ברורים ופשוטים יש מה לדבר עימו על דברים אחרים, אחרת זה להשחית את מילותינו לשוא.

חבל לי להשחית מילים על מי שתמיד הוא "צודק", וכל מה שתאמר ישמש לו כחומר להתקיף באשר אינו מחפש את האמת כלל.

צר לי על המילים החריפות. אבל המחלוקת של "שועלים קטנים" אלו הרסה את עם ישראל בגלות המרה. היא זו שהחריבה את בתינו והרסה את היכלנו והגלתה אותנו לבין האומות.
אסור לתת לשועלים קטנים אלו לחבל את כרם ה' צבאות. ולעורר שנאת חינם. בודאי לא בשלושת השבועות.

והאמת והשלום אהבו.

-----
על שאלותיו על גדלות רבנים יש לי הרבה מה לומר. איני עונה במכתב זה אלא לאחר שאראה שיש עם מי לדבר.


----------
אני מציע לך לקרוא מאמר חשוב:
http://kehilot.moreshet.co.il//tal/תוקפו של יום.doc

כתבות נוספות