שאל את הרב

דעתך על ועדת אור?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 06/09/03 18:19 ט באלול התשסג

שאלה

מה דעת הרב על המסקנות של ועדת אור? האם אין בזה חשש של סכנה כשבפעם הבאה יהיו הפגנות והתפרעויות של ערבים מהגליל שהשוטרים לא יעשו כלום ויפחדו על עצמם.

מה אנחנו צריכים לעשות עם הענין הזה של הועדה? האם להפגין או מה לעשות.

תשובה

בס"ד

[אני מרחם על כל האנשים שמרגישים את העוול הנורא ש"ועדת אור" עושה להם ולמציאות ולא יכולים לפצות פה.]

הם לא יכולים לעורר או לחשוב שהיתה פה טעות כיון שזו החלטה ששופט החליט. ושופט כידוע לא יכול לטעות כלל. דבריו הם דברי אלוקים חיים והעקרונות שעל פיהם הוא שופט הם קודש קודשים.

אני לא מרגיש כבול לערכים של מערכת המשפט בישראל כיון שזה מערכת שכבולה למוסכמות משפטיות של אירופה הצבועה ואנגליה הצדקנית. כבולים בכבלים שהם בעצמם הניחו לרגליהם.

[זאת מערכת שמרגישה את עצמה משוחררת ממחויבות למסורת המשפטית של עם ישראל]. ואני מרגיש חופשי להעביר ביקורת על בתי המשפט.
וביחוד על בית המשפט העליון.
כל שכן וכל שכן על ועדה שנולדה בחטא של פוליטיקאים קטנים ומשחקת כאילו היא אוביקטיבית.

זאת ועדה שמתעלמת במכוון מעובדות שזועקות מול העיניים כיון שהם כבולים לתפיסה שיקרית.

[הם לא רוצים לפתוח את העינים ולא להדליק את האור. ]

[הם לא רואים] שאותם הערבים מערביי הגליל שפרעו – גם הרגו ורצחו נפש יהודי ואם לא היו נוהגים איתם ביד קשה היו נהרגים ח"ו עוד ועוד יהודים.

[הם לא רואים] את הכעס והזעם הנורא שבא לידי ביטוי בפרעות הללו. זעם שעקר עמודי חשמל ועמודי תאורה וכמעט שעשו לינץ' ברכבים יהודים שעברו בטעות במקום.

[הם לא שומעים] את הקריאות "איטבח אל יהוד". בדיוק כמו הקריאות שנשמעו בפרעות שעשו אבותיהם בתש"ח ובתרפ"ט בחברון בצפת ובירושלים – גם זה נעלם מעיני הועדה.

[הם לא רואים] את קריאות השמחה של חלק מהערביים הללו כשיש פיגוע ונשפך דם יהודי בואדי ערה או בצומת מירון.

[הם לא רואים] שהפרעות שהם עשו באו כחלק אינטגרלי מהפרעות שעשו אחיהם הערבים בתוך שטחי יהודה ושומרון. זה עובדה שממש נעלמה מידיעת הועדה.

[הם לא רואים] שהערבים האלה שביהודה ושומרון מחותנים בקשרי משפחה עם ערביי הגליל. הם אוספים כסף למאבקם. הם מפגינים למענם. והם מצהירים שהם אחיהם לכל דבר וענין.

[הם לא רואים] שעשרות פעמים נתפסו ערבים מערביי הגליל בסיוע למעשה טרור וחבל של ממש. רק שכל פעם אנחנו נדהמים מחדש איך הם עושים לנו את זה?

[הם לא רואים] שהתרבות והאמונות וההתנהגות של הערבים בגליל הם בדיוק כמו של אחיהם מעבר לגבול הדמיוני שמזמן מזמן כבר נמחק ורק צבע התעודה שונה ממקום למקום.

לא פלא איך הם אומרים שהפרעות הללו הן הפתעה כמו במלחמת יום כיפור - "רעידת אדמה"- לא היו כמותן מיום הקמת המדינה ועד היום.

מי שמעדיף לעצום את העינים – הוא מופתע פעם אחר פעם. ואם הוא לא לומד - אם הו לא פוקח עיניים - קשה לומר עליו "אין חכם כבעל נסיון".

מי שהעדיף לעצום את העיניים לפני מלחמת יום כיפור. מי שהעדיף לשגות במחשבות נוחות על "תרגילי דמה" של המצרים - שילם בדם מחיר יקר מאוד. אולי דם של אחרים אבל דם אדום. דם של למעלה מאלפיים הרוגים.

זה מחיר שהיה יכול להמנע אם היינו פוקחים את עיננו בזמן הנכון. אבל היה מי שהעדיף לעצום אותם מטיפשות או מחולשה או מפחד ואימת מדינות העולם. (כן כן. גם אז פחד מארה"ב).

כך ממש היום. לא רוצים לראות את ההויה האמיתית של הערבים. אנשים אישי ציבור והועדה "ועדת אור" בראשם מנסים לטייח, לאטום לנו את העיניים ולומר לנו שאם ניתן להם עוד קצת כסף, הכל יהיה בסדר.

זכור היטב. לעולם לעולם לא תעשה שלום עם ערבי שאתה מזלזל בו, במסורת שלו ובמורשת שלו. הוא אולי יכוף את הראש אבל השלום שלו לא יהיה אמיתי והוא ינסה לתקוע לך סכין בגב כשתסתובב.

רק אם תעשה איתו "שלום אמת ונכון" - רק אז יש סיכוי שתוכל להסתבוב בלי לחשוש לסכנים בגב.

[לא היתה ועדה שפגעה בכבוד הערבי יותר מהועדה הזו.]
האם אפשר לקנות את הכבוד הערבי בכסף?

הם [אומרים לערבים "אתם ישראלים כמונו". והם הרי צועקים "אנחנו חלק מהאומה הערבית הגדולה והמפוארת". ]

מי מכם יחליט בשבילנו שאנחנו ישראלים לכל דבר?!!!??

אתה קולט את הזילזול??!!

הסיפורים שסיפרנו לעצמינו שכאילו הם אחינו בלב ובנפש, היו שקר גדול לעצמינו ולהם. לא הם חשבו כך ולא אנחנו.
לא טיפחנו אותם כאילו הם אחינו.
לא שילבנו אותם בצבא באמת. רק בדרגות נמוכות.
לא בממשל באמת.
אפילו לא בבית המשפט העליון אין ערבי!!
הכל בכאילו!
לא הקצינו להם תקציבים כאילו הם ישוב יהודי. רק שילמנו מס שפתיים.

הערבים אינם טיפשים והם רואים את עצמם מה שהם באמת. חלק מהאומה הערבית. וכשהאומה הערבית נלחמת באומה היהודית. הם חלק מהעם שלהם ומסייעם למלחמה הזאת.

גם אם תקצה להם תקציבים הם ימשיכו להיות חלק מהאומה הערבית. העולם הוא לא "אינסטנט". ובני אדם הם ולא "מקדונלס". ואתה לא יכול להפוך בן אדם לפי הזמנה כאילו הוא נקניק שהוצאת מהמפעל.

מי שקרא את המפה נכון יותר מכולם היה מפקד המחוז הצפוני אליק רון ומפקדה משטרת משגב גיא רייף.

הם שהיו אחראיים אמיתיים לכל הענין הזה. הם לא היו יכולים להשלות את עצמם בסיפורים של פוליטיקאיים והיו חייבים להתכונן.

הם ראו את כל הנשק שנאסף ואת כל ההסתה שכלי התקשרות "השבויים בידי עצמם" - לא ראו. (אני לא מאמין שראו ולא רצו לשדר - לא יכול להיות).

הם (אליק רון וגיא רייף וחבריהם) קראו את המפה והכינו את עצמם למלחמה והצילו נפשות של ממש.

הם גיבורי ישראל האמיתיים.

הם צריכים לקבל את פרס ישראל על הגנת ישראל בתנאים הקשים ביותר.

זה לא פלא שהמדינה נוטשת אותם כמו שנטשה את מציליה מן העבר.

זה לא פלא שהמדינה נוטשת אותם כמו שנטשה את יונתן פולארד שהציל רבבות נפשות של יהודים. אדם צדיק שהעביר את שנותיו היפות ביותר בצינוק ובכלא למען עם ישראל – אדם שמדינת ישראל העדיפה להתעלם ממנו ולתבוע בשפה רפה את שיחרורו.

כך עשו לאנשי צד"ל. כך עושים לסייענים שמסרו את נפשם באופן של "ממש" ולא בדיקלומים של פוליטיקאים שמוסרים נפשם על הכסא ועל ההטבות הנלוות אליו.

לדעתי צריכים כעת להתגייס לעודד את גיבורי ישראל שהצילו נפשות. לארגן הפגנות למען המפקדים שחירפו נשפט למות וכעת נמצאים אל מזבח ה"הודנה החדשה" גיא רייף, אליק רון וכל חבריהם הגיבורים.

[ויהי רצון שיקוים בנו הפסוק:
הָעָם הַהֹלְכִים בַּחֹשֶׁךְ - רָאוּ אוֹר גָּדוֹל. יֹשְׁבֵי בְּאֶרֶץ צַלְמָוֶת - אוֹר נָגַהּ עֲלֵיהֶם ](ישעיה ט א)

אמן.

כתבות נוספות