שאל את הרב

דייטים

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 21/04/11 21:55 יז בניסן התשעא

שאלה

איך יודעים שהבחורה שאיתה נפגשים שזאת זאת הבחורה שארצה להיות למשך שארית חיי?אם נגיד ששתיים שלוש פגישות ראשונות זה סוג של היכרות ברמה כזאת או אחרת מה עושים הלאה איך עוברים לשלב יותר מתקדם?

האם הגישה הנכונה זה להכיר נטו את הנאדם בלי דעות קדומות עפ"י שיש כל מיני נושאים בעייתים במשפחתו למשל: אח הומו איך להגיב לבחורה שאומרת כל מיני השקפות שנובעות מהפה של הרבנית שלימדה אותה במדרשה כמו: גידול ילדים בבית במקום לפרנס היום כולם יכולים לעשות הכל לעבוד ולהיות עם הילדים גברים ונשים כאחד

תשובה

ב"ה,

שלום,

כדי להחליט עם איזה בחורה להתחתן צריך שני דברים עיקריים
א. מידות טובות, חסד, ענווה, וכו'

ב. צריכה למצא חן בעינך, כלומר שנעים לכם ביחד, אתה שמח לפגוש אותה, לשתף אותה במחשבותיך, תשמח לשמוע ולהקשיב לרחשי ליבה ותהיה מוכן לגלות לה סודות.

נוסף לכך חשוב שבן הזוג יהיה בוגר, כלומר יכול להכילך אדם נוסף בחייו ולא שכל הזמן נמצא בתוך עצמו מדבר על עצמו חושב על עצמו ומתחתן ען עצמו...

ביחס לאחים, אתה מתחתן איתה ולא עם כל המשפחה ולא צריך להטרידאותצך מה מצבו הרוחני של כל אחד מהאחים שלה.

מה שהיא שומעת מרבנית, מרגע שהיא שמעה זאת וחושבת כך זו כבר נמחשבה שלה, ולא משנה ממי היא שמעה זאת שהרי זו בחירה שלה ממי לשמוע.
אגע גם מה שאתה חושב לא שמעת זאת מפי הגבורה אלא ממחנכים חברים הוגי דעות פוליטיקאים ועוד, אך כיון שכך החלטת זו כבר מחשבה שלך.
אם אתה רוצה לומר את דעתך תאמר, אבל זה לא הוגן לבא ולומר לה את זה את אומרת לא בגלל שכך את חושבת אלא כך אמרו לך, כולנו לומדים ומושפעם, ואשריה שאלו המקורות שמשפיעים עליה.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות